• 1
  • 2
2025-03-18, 22:43
Avstängd
Hej!

Jag har utvecklat en enkel och minimalistisk uppladdningstjänst som syftar till att göra delning och nedladdning av filer smidigare. Inspirationen kom från mina erfarenheter av att följa diskussioner kring kriminalfall på Flashback, där det ofta förekommer länkar till filer (t.ex. videor, bilder eller FUP:ar) på sidor fyllda med reklam och störande popup-fönster.

Mitt mål med tjänsten är att erbjuda en snabb, enkel och spamfri upplevelse, både via mobil och dator. För närvarande har jag satt en filstorleksgräns på 30 MB, vilket jag tror täcker de flesta behov för denna typ av användning.

Jag är nu intresserad av feedback och konstruktiv kritik:

Vad tycker ni om den minimalistiska designen?

Är storleksgränsen på 30 MB lämplig, eller borde den justeras?

Finns det några funktioner ni saknar, eller andra förbättringsförslag?

Alla synpunkter uppskattas och hjälper mig att förbättra tjänsten ytterligare.

Tack på förhand!

https://del.ad/
Citera
2025-03-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjelmarn
Hej!

Jag har utvecklat en enkel och minimalistisk uppladdningstjänst som syftar till att göra delning och nedladdning av filer smidigare. Inspirationen kom från mina erfarenheter av att följa diskussioner kring kriminalfall på Flashback, där det ofta förekommer länkar till filer (t.ex. videor, bilder eller FUP:ar) på sidor fyllda med reklam och störande popup-fönster.

Mitt mål med tjänsten är att erbjuda en snabb, enkel och spamfri upplevelse, både via mobil och dator. För närvarande har jag satt en filstorleksgräns på 30 MB, vilket jag tror täcker de flesta behov för denna typ av användning.

Tack på förhand!

Snygg och enkel samt unik. Helt klart säljande.
Citera
2025-03-18, 23:27
Riktigt snyggt! Gillar den minimalistiska designen.
Citera
2025-03-19, 12:49
En grej jag upptäckte när jag testade lite mer idag är att om man minskar fönstrets storlek tillräckligt mycket vertikalt så kommer uppladdningsarean att överlappa innehållet ovanför. Det är väl inget jätteproblem men tänkte nämna det då jag såg det.
Citera
2025-03-19, 19:15
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera
2025-03-20, 08:14
Moderator
Protons avatar
Citat:
Hej!

Tack på förhand!

Vilken lustig css.

Det finns ju en hel del bra cssramverk att använda, men det ser inte ut som om du tillämpat nåra av dem.

Har du kikat på tailwind css? Ett väldigt trevligt ramverk imo, som dessutom, vid "kompilering" endast plockar ihop en css till dig innehållades det du använder.

För en bättre mobilupplevelse och för en i mitt tycke begripligare layout, bör man använda det (alt nåt annat ramverk, bootstrap kanske).

Kul initiativ i övrigt. Vad säger din hostingprovider om det hela btw med tanke på det ev kommande innehållet?
Citera
2025-03-20, 23:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Vilken lustig css.

Det finns ju en hel del bra cssramverk att använda, men det ser inte ut som om du tillämpat nåra av dem.

Har du kikat på tailwind css? Ett väldigt trevligt ramverk imo, som dessutom, vid "kompilering" endast plockar ihop en css till dig innehållades det du använder.

För en bättre mobilupplevelse och för en i mitt tycke begripligare layout, bör man använda det (alt nåt annat ramverk, bootstrap kanske).

Kul initiativ i övrigt. Vad säger din hostingprovider om det hela btw med tanke på det ev kommande innehållet?

Stort tack! Jag har faktiskt inte använt något ramverk – allt är egenutvecklat från grunden
Uppskattar tipsen, jag ska definitivt kolla in dem. Hosting kommer inte vara några problem.
Citera
2025-03-21, 11:59
Medlem
Enterprises avatar
Hur finansierar du hosting eller får gratis hosting?
Citera
2025-03-21, 18:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Hur finansierar du hosting eller får gratis hosting?

Hejsan, jag betalar det själv
Citera
2025-03-21, 18:54
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Hejsan, jag betalar det själv
Med avsikten att kunna tjäna pengar en vacker dag?
Citera
2025-03-21, 19:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Med avsikten att kunna tjäna pengar en vacker dag?

Nej, jag skrev avsikten i trådstarten
Citera
2025-03-21, 23:19
Medlem
Enterprises avatar
Ok, det låter altruisiskt. Men jag är för cynisk för att tro på altruism.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in