• 1
  • 2
2025-03-18, 12:23
Medlem
Tauros avatar
Hej Flashback!

Jag lmnar regelbundna salivtester i samband med att jag fr Elvanse och Zopiklon p recept. I januari visade salivprovet positivt p buprenorfin (vilket jag aldrig tagit). Detta medfrde att jag fick min Elvanse indragen, vilket i sin tur resulterar i att jag inte klarar av mitt jobb.

Fr att pskynda terinsttning av min medicin gick jag p eget bevg till sjukhuset ngon vecka senare och begrde att f lmna ett urinprov, vilket d visade positivt p metaboliter av Metadon (vilket jag heller aldrig tagit). Idag lmnade jag, terigen p eget initiativ, ett nytt prov som kom ut positivt p Metadon och Tramadol, trotts att jag inte tagit dessa!

Vrden sger att det kan inte vara en slump nr flera vrdgivare fr samma utslag, men JAG SVR P MITT LIV ATT JAG INTE RRT DROGER. Jag har recept p Venlafaxin, Zopiklon, Mirtazapin, Paraflex och B-vitaminer. Utver detta tar jag receptfritt Alvedon, Treo, Naproxen och Ibuprofen nstan dagligen. Jag vapear ocks regelbundet (Vont Cube).

Hur tusan gr jag vidare i detta moment 24?! Vad kan jag gra och hur kan man utreda var och varfr dessa testresultat uppstr? Vrden verkar helt bombsker p att jag lever i frnekelse, men det gr jag inte! Hjlp!
Senast redigerad av Tauro 2025-03-18 kl. 12:32.
Citera
2025-03-18, 12:36
Medlem
Om du ter t ex frallor med sesamfrn s kommer du f utslag 1-2h senare p opiater 🤣👌. Dessa proverna r ett jkla lotto och du r helt rttsls.
Citera
2025-03-18, 12:38
Medlem
aYaLLas avatar
Man kan inte hitta snt som inte finns
Citera
2025-03-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tauro
Hej Flashback!

Jag lmnar regelbundna salivtester i samband med att jag fr Elvanse och Zopiklon p recept. I januari visade salivprovet positivt p buprenorfin (vilket jag aldrig tagit). Detta medfrde att jag fick min Elvanse indragen, vilket i sin tur resulterar i att jag inte klarar av mitt jobb.

Fr att pskynda terinsttning av min medicin gick jag p eget bevg till sjukhuset ngon vecka senare och begrde att f lmna ett urinprov, vilket d visade positivt p metaboliter av Metadon (vilket jag heller aldrig tagit). Idag lmnade jag, terigen p eget initiativ, ett nytt prov som kom ut positivt p Metadon och Tramadol, trotts att jag inte tagit dessa!

Vrden sger att det kan inte vara en slump nr flera vrdgivare fr samma utslag, men JAG SVR P MITT LIV ATT JAG INTE RRT DROGER. Jag har recept p Venlafaxin, Zopiklon, Mirtazapin, Paraflex och B-vitaminer. Utver detta tar jag receptfritt Alvedon, Treo, Naproxen och Ibuprofen nstan dagligen. Jag vapear ocks regelbundet (Vont Cube).

Hur tusan gr jag vidare i detta moment 24?! Vad kan jag gra och hur kan man utreda var och varfr dessa testresultat uppstr? Vrden verkar helt bombsker p att jag lever i frnekelse, men det gr jag inte! Hjlp!
Du kan omjligt lmna positiva prover flera ggr utan att ha ftt i dig ngot. Tv alternativ, du ljuger eller ngon drogar dig i smyg.
Citera
2025-03-18, 12:40
Medlem
Tauros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du kan omjligt lmna positiva prover flera ggr utan att ha ftt i dig ngot. Tv alternativ, du ljuger eller ngon drogar dig i smyg.

Detta r EXAKT vad vrden sger! Men bda alternativen r uteslutna och jag lever ensam.
Citera
2025-03-18, 12:42
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Man kan inte hitta snt som inte finns

Helt korrekt. Stter mitt liv p att ts sidobrukar!
Citera
2025-03-18, 12:43
Medlem
Tauros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Om du ter t ex frallor med sesamfrn s kommer du f utslag 1-2h senare p opiater 🤣👌. Dessa proverna r ett jkla lotto och du r helt rttsls.

Ja, jag har hrt det att man kan f utslag p opiater av vallmofrn, men jag ter inte det heller.

Jag knner mig verkligen rttsls fr jag nskar att de utreder detta nrmare, men ingen vill ta i det utan sger bara det blir inte utslag utan anledning.
Citera
2025-03-18, 12:45
Medlem
Tauros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Helt korrekt. Stter mitt liv p att ts sidobrukar!

D vore du dd nu

Jag NSKAR att jag sidobrukade fr d hade det funnits en frklaring till resultaten och ett problem att ta tag i.
Citera
2025-03-18, 12:45
Medlem
manfalangs avatar
Du menar drogerna har kommit in i din kropp utan din vetskap? Att ngon strtt drogerna i din lunchlda?

Du kanske psykotisk? D kan man uppfra sig relativt normalt av omgivningen men man har inget minne av vad som hnt nr man kommer ur psykosen.
Citera
2025-03-18, 12:47
Medlem
Tauros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Du menar drogerna har kommit in i din kropp utan din vetskap? Att ngon strtt drogerna i din lunchlda?

Jag r hemma s det r inte troligt att jag ftt i mig det genom ngon annans handling. Hade jag varit psykotisk hade detta troligtvis noterats p sjukhuset.
Citera
2025-03-18, 12:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tauro
Hej Flashback!

Det enda jag kan tnka mig r att kombinationen av alla olika grejer du petar i dig reagerar med varandra i din kropp och skapar sm mngder av olika metaboliter som ger dessa utslag.
Kanske kan vara en bra id att gra en detaljerad kemisk analys av vape-vtskan ocks.
Citera
2025-03-18, 13:10
Medlem
Megaforces avatar
Problemet r att testerna reagerar falskt p en massa annat ocks. Eftersom du tar s mnga olika preparat s mste man gra en rttskemisk analys och se vilka prover som faktiskt r korrekta.

Vad du skall gra r att ta kontakt med rttsmedicinalverket och be om rd. Sjukvrden har inte sjlva tillrcklig kompetens att analysera dessa samband.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in