2025-03-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Ja kanske blir billigare.
Men om man får för sig att göra najsa köttbullar, från scratch och du inte har ett pillekvittt hemma, så blir det ganska dyrt första gången.

https://recept.se/recept/leif-mannerstroms-kottbullar

Det är ju korrekt, men ska man spara pengar får man vara lite flexibel.
Min poäng var att man lätt kommer under 70kr per portion med matlådor även med bra matlådor. Ja ärligt talat så bör man inte ens komma upp i närheten av det såvida man inte ska ha ryggbiff/entrecote/pepparbiff eller liknande som råvaror.
Citera
2025-03-23, 19:11
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Jag har nästan dragit ner på ostbågar. Willys kräver mig på 39:90 för 285 gram. Helt sinnessjukt.

Med nästan menar jag att ostbågskonsumtionen är oförändrad. Men varje helg när jag köper en påse så knyter jag näven i fickan och mumlar något om att det är helvete för dyrt.

Nästa helg, då jäklar kommer jag köpa gurka och vitkål istället...
Citera
2025-03-23, 23:59
Medlem
Har dragit ner på de flesta inköpen faktiskt sedan priserna rusat. Köper mycket mindre onödigt i mataffären, mindre chips och godis, mest nödvändiga och nyttigare saker faktiskt. Försöker baka lite mer hemma istället. Närmast köpstopp av elektronik, köpte ny mobil förra året men det var mest för att den såldes till väldigt fördelaktigt pris och på avbetalning med 0% effektiv ränta.
Citera
2025-03-24, 00:32
Medlem
ReiseReises avatar
Dragit ner på alkoholen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in