Citat:
Ursprungligen postat av
xXEmMEXx
Det är helt irrelevant vad det är faktiskt, faktumet kvarstår att väst inte vågar gå face to face mot Ryssland och man försöker använda Ukrainska bönder som en sköld som gör smutsjobbet åt fega väst.
Sen sa jag inte heller att Ryssland har invaderat något annat land än Ukraina. Jag besvarade bara din logik, du tror att Ryssland hittills har brytt sig om något som står "Made in väst" och att det ska förhindra något.
Väst vill inte ha direkta krigshandlingar med Ryssland. Det beror framför allt på rädslan för att massförstörelsevapen skall användas. Hade inte den risken funnits så tror jag säkert att man hade kunnat skicka stridande förband till Ukraina för länge sedan.
Nu har man kommit till ett skede i kriget när man inser att en utvidgad konflikt är oundviklig. I det läget är det troligen bättre att gå in så fort som möjligt än att vänta tills att Ukraina faller. För därefter är en större konflikt oundviklig.
Kan man begränsa Ryssland intrång i Ukraina nu så kanske man kan få till en stilleståndslinje som så sakteliga kan inaktiveras och direkta krigshandlingar upphöra