2025-03-17, 11:26
Medlem
Banditas avatar
Finns ju 50-åringar som är riktigt fräscha, och 35-åringar som är lika spännande som ett granbarr. Så i synnerhet när det kommer till one night stands så är nog gränserna rätt vaga så länge alla inblandade har åldern inne och den kognitiva kapaciteten till att samtycka till könsligt umgänge. Jag lägger mig inte i andras preferenser så länge ingen blir utnyttjad liksom.
Det enda som är rentav nasty i mina ögon är ju om folk ligger med någon som praktiskt taget fortfarande är som ett barn mentalt. En genomsnittlig och generellt normal 40-åring bör inte vilja idka samlag med någon som på papper just fyllt 18, men i praktiken snarare är 13 i huvudet till exempel.
Citera
2025-03-17, 13:17
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Finns ju 50-åringar som är riktigt fräscha, och 35-åringar som är lika spännande som ett granbarr. Så i synnerhet när det kommer till one night stands så är nog gränserna rätt vaga så länge alla inblandade har åldern inne och den kognitiva kapaciteten till att samtycka till könsligt umgänge. Jag lägger mig inte i andras preferenser så länge ingen blir utnyttjad liksom.
Det enda som är rentav nasty i mina ögon är ju om folk ligger med någon som praktiskt taget fortfarande är som ett barn mentalt. En genomsnittlig och generellt normal 40-åring bör inte vilja idka samlag med någon som på papper just fyllt 18, men i praktiken snarare är 13 i huvudet till exempel.

Men kan hon bara ta emot i sina tre hål är det väl lugnt. Vad skulle den mentala åldern spela för roll då så länge som hon anses normal då och inte sitter på någon institution och dreglar?
Citera
2025-03-17, 13:20
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Moral är inget man föds med. Moral är inlärt, ett sätt för överheten att kontrollera populasen och för olika grupper att kontrollera varandra. Spädbarn har ingen moral. Det är sådant som förmedlas via den så kallade uppfostran.
Sant.
Det är ju tyvärr inte alla som fått rätt förutsättningar här i livet.
Citera
2025-03-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Halva åldern plus sju brukar man väl säga? Så 32 resp. 24,5 för herrarna i fråga.

Det brukar vara halva åldern plus 8, men det blir ju ingen jätteskillnad, speciellt inte vid lite högre åldrar.
Citera
2025-03-19, 17:28
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
När man är gammal nog att ha barn i samma ålder.. peddovarning
Vilket trams... Då är jag peddo nu också. Det händer då och då Och hon kallade mig inte ens "daddy".

Det är förvisso skillnad på vad som är socialt accepterat och vad jag accepterar, men inte fan blir man peddo för att man knullar någon som är lika gammal eller yngre som ens ungar. Den senaste var 23...
Citera
2025-03-23, 11:14
Medlem
Jag är 22 min pojkvän är 38 så mellan oss skiljer det 16 år. Jag ser inget fel
Citera
2025-04-07, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananpankakan
Jag är 22 min pojkvän är 38 så mellan oss skiljer det 16 år. Jag ser inget fel
Nej men hade varit fel om killen är 22 och tanten 38. Där går gränsen
Citera
2025-04-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum442
Det brukar vara halva åldern plus 8, men det blir ju ingen jätteskillnad, speciellt inte vid lite högre åldrar.
När jag började skriva in "halva åldern" i google fyllde den in med "plus sju"
Citera
2025-04-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
När jag började skriva in "halva åldern" i google fyllde den in med "plus sju"

Det är plus 7.

Titta längst ner. Brytpunkten blir när man är 14 då blir åldern på tjejen alltså 7+7 = 14, dvs samma ålder som killen.
Citera
2025-04-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Så länge det är folk över 18 år så ser jag faktiskt inte problemet egentligen. Myndiga människor får göra vad de vill och känner för, så länge båda samtycker till det.
Ja det om något bör väl vara grundregeln.
Inte en idiotisk matematisk formel som någon fantiserat ihop i sin ensamhet pga enorma hang ups och för lite annan vettig sysselsättning.
Citera
2025-04-08, 18:37
Medlem
Om man bara vill knulla lite över natten och inte är släkt med varandra eller i något annat beroendeförhållande, så kan det väl bli både 40, 50 och 60 års åldersskillnad. Likaså finns en undre gräns som man måste respektera, dvs inte knulla barn och vi har vår 18 års gräns just för att skydda ungdomar från att gå in i sexlivet med äldre, trots allt har man väldigt olika syn och erfarenhet på sexlivet om man är 17 år eller 67 år.

Det är när man vill börja leva tillsammans som ett par som problemen hopar sig på allvar.

Ta bara en sådan sak som 20+ års skillnad mellan två som är gifta och tänkt leva livet ut tillsammans. Den yngre kommer då att med god sannolikhet överleva sin partner med 20 år. Det kan då bli 20+ år av ensamhet för det är inte lätt hitta en ny partner efter man är 45 år och kroppen inte är i toppskick.

En annan nackdel är att om man skaffar barn och ena partner kanske redan är pensionär, hur är det med orken att vara småbarnsförälder igen? Att inte leva till barnen är vuxna? Ekonomin som pensionär är ofta lite begränsad.

Sexlivet, många vill ha ett aktivt och bra sexliv, men förmågan att ha sex avtar med åldern och så står då den andre och vill så mycket mer.

Så även om man plockar bort allt vad moral heter, så finns där praktiska detaljer som parterna måste vara medvetna om och hantera på ett bra sätt när man har en väldigt stor åldersskillnad.
Citera
2025-04-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ta bara en sådan sak som 20+ års skillnad mellan två som är gifta och tänkt leva livet ut tillsammans. Den yngre kommer då att med god sannolikhet överleva sin partner med 20 år. Det kan då bli 20+ år av ensamhet för det är inte lätt hitta en ny partner efter man är 45 år och kroppen inte är i toppskick.

En annan nackdel är att om man skaffar barn och ena partner kanske redan är pensionär, hur är det med orken att vara småbarnsförälder igen? Att inte leva till barnen är vuxna? Ekonomin som pensionär är ofta lite begränsad.

Sexlivet, många vill ha ett aktivt och bra sexliv, men förmågan att ha sex avtar med åldern och så står då den andre och vill så mycket mer.

Så även om man plockar bort allt vad moral heter, så finns där praktiska detaljer som parterna måste vara medvetna om och hantera på ett bra sätt när man har en väldigt stor åldersskillnad.
Visst är det så, håller med till fullo.
Dock går det inte rädda hela mänskligheten från sina egna livsöden. Vi gör misstag varje dag och de värsta förstår vi inte förrän långt senare.
Blotta tanken på det du skriver låter outhärdlig, men det har hänt miljontals gånger.
Senast redigerad av XY3000 2025-04-08 kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in