Citat:
Ursprungligen postat av
EricFrederickTrump
Du missade slutklämmen i krönikan.
"Slutsatsen vi kan dra är att vi gör klokt i att ta bort gränsen mellan begreppen ”internet” och ”samhälle”, och avkräver nätets aktörer samma juridiska och moraliska ansvar som vi förväntar oss av offentligheten i övrigt."
Tack. Jag tänker mig också att det är detta han ville få fram. Samtidigt inleds texten med ett svepande antagande om "det kanske rasistiska" i att 10 människor tragiskt dog på Risbergska innan den som valde dem för sitt utvidgade självmord dog själv.
Texten utgår alltså från det till en början massiva intresset för Flashbacks trådar i ämnet, som nu klingat av, eftersom intresset för nyheten klingat av och det har visat sig att intresset för händelsen i sig inte fanns där, när man krämat ut vad man ville från den, och det gäller i allra högsta grad traditionella media.
Jan Axelsson står vad jag förstår åtalad för delar av det innehåll som publicerats på plattformen och det är så man får förstå hans frånvaro.
Att han skulle ta ansvar för allt som skrivs här vore ungefär lika rimligt som att åtala Mark Zuckerberg för #metoo och #blacklivesmatter.