2025-03-16, 06:37
Medlem
skoputss avatar
Söker företag som kan trycka en trådbunden bok, (klotband/kartonnage/häftad), i en mindre upplaga, där varje sida är konstnärligt utformad med bild/collage/handskriven text. Typ en kvalitets-scanning från originalet, på finare papper.

Något tryckeri ni kan rekommendera som gör sådana arbeten?
Senast redigerad av skoputs 2025-03-16 kl. 07:07.
Citera
2025-03-16, 07:11
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Söker företag som kan trycka en trådbunden bok, (klotband/kartonnage/häftad), i en mindre upplaga, där varje sida är konstnärligt utformad med bild/collage/handskriven text. Typ en kvalitets-scanning från originalet, på finare papper.

Något tryckeri ni kan rekommendera som gör sådana arbeten?

Jag vet inte, men tycker att det verkar som om det du vill göra är en artist's book, vilket bör uppmuntras. Sök runt lite på sådana och försök ta reda på hur andra har gjort. Samarbeta med en bokbindarelev?
Citera
2025-03-16, 07:50
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag vet inte, men tycker att det verkar som om det du vill göra är en artist's book, vilket bör uppmuntras. Sök runt lite på sådana och försök ta reda på hur andra har gjort. Samarbeta med en bokbindarelev.

Jo så är det förstås, en artist’s book, men kruxet är att trycka den i fler exemplar; oftast brukar dylika finnas i ett ex.

En bokbindare använder originalet, men jag vill ju trycka mina böcker i mindre upplagor.

E* Det är exempelvis ord och meningar i olika format, som sinsemellan har ett visuellt förhållande. Helt omöjligt att överföra i vanligt tryck.
Senast redigerad av skoputs 2025-03-16 kl. 08:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in