2025-03-16, 00:36
Vilka leverantörer är det som är tillgängliga?

Jag har just nu telia öppen fiber, men har pratat med Telia om de kan låsa upp dom men har inte gjort det än, någon med liknande situation som också låst upp sin telia, hur mycket kostade det för er osv?

Vad fick ni betala för att byta leverantör och till vilka leverantörer fanns det att byta till?

Jag funderar på att byta till bredbandsbolaget/telenor eller bahnhof, men har inte riktigt vetat vilka priser än, öppet fiber är öppet då går det att byta.

Någon annan här som gjort byte till annan leverantör.
Citera
2025-03-16, 13:21
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienpredator

Jag har just nu telia öppen fiber, men har pratat med Telia om de kan låsa upp dom men har inte gjort det än, någon med liknande situation som också låst upp sin telia, hur mycket kostade det för er osv?

Vad fick ni betala för att byta leverantör och till vilka leverantörer fanns det att byta till?

Jag funderar på att byta till bredbandsbolaget/telenor eller bahnhof, men har inte riktigt vetat vilka priser än, öppet fiber är öppet då går det att byta.

Du kan väl kolla på https://www.bredbandsval.se/ (sök på din adress) för priser kanske?

Jag har haft ownit, bahnhof och bredband2 i olika lägenheter och aldrig haft nånting att klaga på vad gäller tjänsten. Jag har läst mycket dåligt om bredband2:s kundtjänst, men hade liksom aldrig anledning att kontakta dem.
Jag hade börjat med att bestämma mig för vilken hastighet jag ville ha och sen valt den billigaste leverantören. Telia går väl alltid bort eftersom deras affärsidé är att alltid vara dyrast på allt.
Citera
2025-03-16, 16:23
Medlem
Ta det nu lugnt, det här forumet är fullkladdat med retarderade elaka personer, ett tips kan ju vara att nyttja PM om man nu måste vara PK i allt
Citera
2025-03-16, 17:51
Medlem
Har du Telia Öppen Fiber idag?
Låter som att du ”bara” har Telia Fiber. Har nog aldrig hört något som lyckats eller ens orkat lägga energi på att byta denna till öppen fiber.

Vilka leverantörer som finns i nätet skiljer aig lite beroende på lokation.

Men gå in på bredbandswebben.se och se om din eller någon gannes adress får träff där så får du veta vilka leverantörer där finns.
Citera
2025-03-17, 11:37
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Ska jag svara på vad en person som bor på en specifik plats kan få för tjänster måste jag veta vart hen bor. Att fråga någon om sådan information bryter mot 1.06, är du dum i huvudet eller spelar du dum?

OM personen däremot hade skrivit vart hen bor så hade jag enkelt kunnat hjälpa hen utan att bryta mot 1.06. Förstår du nu?

Bete dig som en dryg jävel, bli bemött som en sådan.
(FB) Var eller vart

För att travestera på din egen kommentar ovan, är du obildad eller spelar du bara?

Till mod: Vänligen radera dessa skitinläggen inklusive mitt.
Citera
2025-03-17, 15:39
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienpredator

Om du har Telia Öppen Fiber finns inget att låsa upp, inte heller kostar byte av leverantör något.

Här ser du vad du kan välja på:
https://ww1.bredbandswebben.se/privat/bredband
Citera
2025-03-17, 15:57
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Du kan väl kolla på https://www.bredbandsval.se/ (sök på din adress) för priser kanske?

Jag har haft ownit, bahnhof och bredband2 i olika lägenheter och aldrig haft nånting att klaga på vad gäller tjänsten. Jag har läst mycket dåligt om bredband2:s kundtjänst, men hade liksom aldrig anledning att kontakta dem.
Jag hade börjat med att bestämma mig för vilken hastighet jag ville ha och sen valt den billigaste leverantören. Telia går väl alltid bort eftersom deras affärsidé är att alltid vara dyrast på allt.
Bredbandsval jämför bara ett urval av leverantörer, t.ex. finns inte Bahnhof med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in