• 1
  • 2
2025-03-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellarspindel
Hej, jag brukar äta några kokta ägg till mellanmål, men skulle vilja addera ytterligare en (helst) proteinrik komponent till detta.

Ser helst att det lätt att förbereda, om det ens behöver förberedas alls! Är även öppen för "storkok" av grejer om det är så att man kan preparera mycket och att det håller i kylen längre än en vecka.

Har ni några bra tips?

Tack på förhand!

Mer ägg bara? Finns ju inget bättre så bara köra. Jag gör 6-7 matlådor på 500-700g vardera. Två kastruller. Smält smör, låg värme i 30-35min. Sen ökar man värmen rejält och rör massor, en åt gången. Tills lagom. Klart
Senast redigerad av JohnWicks 2025-03-17 kl. 09:21.
Citera
2025-03-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Mer ägg bara? Finns ju inget bättre så bara köra. Jag gör 6-7 matlådor på 500-700g vardera. Två kastruller. Smält smör, låg värme i 30-35min. Sen ökar man värmen rejält och rör massor, en åt gången. Tills lagom. Klart
Alltså äggröra då eller?

Hur många ägg går åt, och hur länge håller de i kylen?

Och tack för svar alla! Torkad fisk tror jag att jag ska kolla närme på!
Citera
2025-03-18, 22:15
Medlem
Juneauxs avatar
Citat:
Hej, jag brukar äta några kokta ägg till mellanmål, men skulle vilja addera ytterligare en (helst) proteinrik komponent till detta.

Ser helst att det lätt att förbereda, om det ens behöver förberedas alls! Är även öppen för "storkok" av grejer om det är så att man kan preparera mycket och att det håller i kylen längre än en vecka.

Har ni några bra tips?

Tack på förhand!

Varför behöver du mer protein?

Drick en proteinshake. Klart
Citera
2025-03-19, 11:32
Medlem
Citat:
Alltså äggröra då eller?

Hur många ägg går åt, och hur länge håller de i kylen?

Och tack för svar alla! Torkad fisk tror jag att jag ska kolla närme på!

Ja det blir äggröra. Jag brukar ta strax över 1 flak ägg per kastrull. 30 ägg i ett flak så runt 30-35 ägg per kastrull. Äggröra håller väl upp mot 2 veckor utan problem. Jag får max ut runt 6st matlådor. Tar runt 1 timme att laga dem så jag tror inte du behöver göra mer än för en vecka då du snabbt kan göra mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in