• 1
  • 2
2025-03-14, 17:35
Medlem
dart100s avatar
Nåt jäkla mysko är det varför vill regeringen så gärna att vi tar vacciner ?
Nyss läste jag att nästa pandemi så blir det hårdar tag mot dom som inte vill ta vaccin dom ska mer eller mindre tvingas ta vaccinet om jag förstod det rätt ?

Normalt sett så tänker bara regeringens medlemmarna på sig själva och sitt eget bästa och höja sina löner i tid och otid dom vill inte svenska folkets och sveriges bästa.

Men när det gäller vaccin då måste alla ta det annars jävlar.
Varför är det så viktigt för dom att vi ska ta vaccinet annars så skiter dom i svenska folket dom skiter fullständigt i om vi blir mördade eller dör på nåt annat sätt så då borde dom väl skita i om vi tar nåt vaccin eller inte om dom ändå vill att vi ska dö ?

Låt folk få bestämma själva om dom vill ta vaccin eller inte och dom som inte vill ta ska inte få nåra straff för att dom inte vill ta vaccinet.

Jag tog inget covid vaccin och kommer inte att ta nåt vaccin i framtiden heller.
Jag är hur frisk som helst och har bara varit sjuk nåra dar varje år både innan och efter pandemin.
Senast redigerad av dart100 2025-03-14 kl. 18:02.
Citera
2025-03-14, 17:39
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Nåt jäkla mysko är det varför vill regeringen så gärna att vi tar vacciner ?
Nyss läste jag att nästa pandemi så blir det hårdar tag mot dom som inte vill ta vaccin dom ska mer eller mindre tvingas ta vaccinet om jag förstod det rätt ?

Normalt sett så tänker bara regeringens medlemmarna på sig själva och sitt eget bästa och höja sina löner i tid och otid dom vill inte svenska folkets och sveriges bästa.

Men när det gäller vaccin då måste alla ta det annars jävlar.
Varför är det så viktigt för dom att vi ska ta vaccinet annars så skiter dom i svenska folket dom skiter fullständigt i om vi blir mördade eller dör på nåt annat sätt så då borde dom väl skita i om vi tar nåt vaccin eller inte om dom ändå vill att vi ska dö ?
Ökad smittrisk får stora negativa konsekvenser för samhället.
Har du legat i koma de senaste åren?
Citera
2025-03-14, 17:58
Medlem
De vill döda oss. Eller så vill de bespara individer och kollektiv från död och svår sjukdom och alla dess konsekvenser.
Citera
2025-03-14, 18:04
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Rekommenderar att se dagens debatt i riksdagen mellan Elsa Widding och Forssmed gällande Covid-vaccinerna.

Det som avgör om jag ska ta nästa vaccin är hur dödligt viruset är för en frisk 35-åring och hur effektiva vaccinerna är mot viruset och spridningen. Inget argument baserat på fakta talade för att jag behövde Covid-sprutan trots alla domedagsrubriker i media. Kan såklart inte säga redan nu att jag ska eller inte ska ta vaccin i framtiden.

Regeringen verkar dock ha tappat det gällande frihet och rätt att välja själv och bestämma över sin egen kropp.
Citera
2025-03-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Rekommenderar att se dagens debatt i riksdagen mellan Elsa Widding och Forssmed gällande Covid-vaccinerna.

Det som avgör om jag ska ta nästa vaccin är hur dödligt viruset är för en frisk 35-åring och hur effektiva vaccinerna är mot viruset och spridningen. Inget argument baserat på fakta talade för att jag behövde Covid-sprutan trots alla domedagsrubriker i media. Kan såklart inte säga redan nu att jag ska eller inte ska ta vaccin i framtiden.

Regeringen verkar dock ha tappat det gällande frihet och rätt att välja själv och bestämma över sin egen kropp.
Utöver dödlighet, tänk på att många lever med allvarliga skador, särskilt lungorna och diafragman, på grund av allvarlig covid, och att många andra lever med långvarig covid, avsevärt funktionsnedsatta. Annars ska man förstår väga nytta mot risk med allt här i livet.
Citera
2025-03-14, 18:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hot är ju allt dom har. Vi har redan skrivit på alla Nürnberg-avtal så all forcerad medicinering av svenskar är extremt strikt förbjudet. Det kommer alltid bara vara får som tar frankenvaccinen. Varför? Det finns ingen poäng med att vaccinera döda och alla som försöker sätta en spruta i armen på mig får ett skott i pannan och jag kommer inte spendera en dag i häktet ens efter det.
Citera
2025-03-14, 18:22
Dom verkar anse att covidåtgärderna var en succé. Troligen har dessa orsakat ekonomiska skador för decennier framöver. Hur många liv räddades? Jag har inte sett någon utvärdering.

Efter svininfluensavaccineringen 2009 gjorde Tegnell (då verksam på en annan myndighet än folkhälsomyndigheten) en kalkyl som kom fram till att 41 levnadsår hade sparats med vaccineringen. Samtidigt fick hundratals ungdomar narkolepsi.
Senast redigerad av lillkarsk 2025-03-14 kl. 18:27. Anledning: ändrade fågel till svin
Citera
2025-03-14, 18:23
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.

Precis för min del så får dom som vill gärna ta vaccinet MEN man måste få bestämma själv om man vil ta det eller inte bland det värsta jag vet är att bl tvingad till nåt jag inte vill.
Citera
2025-03-14, 18:28
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset

Men Covid-vaccinen hade ingen effekt på smittspridning? Man smittade lika mycket som vaccinerad. Du är patienten i koma tyvärr.
Citera
2025-03-14, 18:43
Medlem
TweentyFives avatar
Jag kommer inte göra det nästa gång. Aldrig
Citera
2025-03-14, 18:50
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Hur mkt negativa kostnader stod nedstängningar och vaccininköp för under pandemin?

Hur många hundratals miljarder var det?
Citera
2025-03-14, 21:07
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Hur mkt negativa kostnader stod nedstängningar och vaccininköp för under pandemin?

Hur många hundratals miljarder var det?
Stänga och omvartannat öppna gränserna till Norge, Danmark och Finland som ett jävla stroboskoplotteri kan inte ha varit billigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in