2006-08-27, 05:16
Medlem
Har lite bekanta inom Albanliga och förra Torsdagen var det ett rejält tumult med många inblande i Majorna och då var flera av albanerna inblandade (konstigt att dom kallas albanligan då det finns flera helsvenskar med runt dessa herrar) Vet dock ännu inte om det har nåt med kvållens skottlossning att göra.

Ot
Har det flyttat in mycket svart i dessa områdena dom senaste åren? När jag var liten pojk och det var bråk i Majorna så var det mest haschrökande skatebordåkare som var det dom som härjade mest. iofs så var vi i tonåren men nu när man är i områderma runt kaptensgatan,chapmanstorg mm även upp mot masthugget och Linné. Nu när man är där så är det fruktanssvärt mycket svart.
Citera
2006-08-27, 05:49
Medlem
Har ochså undrat varför det föds så många krimminella, alkisar och narkomaner mm i dessa områden Tex i Majorna,Linne,Masthugget. Många vill flytta dit och det är väl rätt så höga hyror där? En teori jag kommit fram till är att det är många ungabarnfamiljer som flyttar dit och att dom är inte lika hårda på sina barn att dom skall komma hem tidare på kvällen och kan göra bus av sig. Och i stan är det ju lite lättare att lösa grejer. Eller många gamla arbetare från hamnjobben och sjöjobb som fanns för 10-20 åren som nu tagit till sig flaskan

Är dock inte från Sthlm men tycker ändä att Söder verkar vara typ av samma ställe som Majorna och där händer det väl en hel del brott?

Min Farfar som växte upp på Mariaplan berättade att man på den tiden drogs sig för att åka upp mott Sannaskolan då det var knivslagsmål och rejäla fylllor och massa bråk bland finnarna som bodde där.
Citera
2006-08-27, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Super8
Det är många som hävdat det.
Det har knappast varit svårt att förstå.

Sedan är det ju inte just det, den mytomanen blivit utskrattad för.

Det är inte många som har hävdat det så ofta och konsekvent som Rehabilitering dock, och som det verkar så har han fått väldigt rätt, även om det som du säger knappast kom som en chock för någon att det skulle braka lös nu.

Dock så tror jag ändå att man skall ta honom lite mer på allvar än tidigare.
Citera
2006-08-27, 09:56
Medlem
Wittgensteins avatar
Som sagt, självsanering. Vad jag inte begriper är varför dessa stråtrövare inte redan fått en enkel biljett till Albanien eller motsvarande u-land.
Citera
2006-08-27, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adore
Har lite bekanta inom Albanliga och förra Torsdagen var det ett rejält tumult med många inblande i Majorna och då var flera av albanerna inblandade (konstigt att dom kallas albanligan då det finns flera helsvenskar med runt dessa herrar) Vet dock ännu inte om det har nåt med kvållens skottlossning att göra.

Ot
Har det flyttat in mycket svart i dessa områdena dom senaste åren? När jag var liten pojk och det var bråk i Majorna så var det mest haschrökande skatebordåkare som var det dom som härjade mest. iofs så var vi i tonåren men nu när man är i områderma runt kaptensgatan,chapmanstorg mm även upp mot masthugget och Linné. Nu när man är där så är det fruktanssvärt mycket svart.
hm är inte Ramos med på bilden?? http://www.aftonbladet.se/nyheter/06...ar-638_438.jpg

Det förvånar mig inte ett dugg att han har koppling till OG Albanligan.....
Han kommer och går som han vill en skön typ.....
Citera
2006-08-27, 10:41
Bannlyst
Citat:
Har ochså undrat varför det föds så många krimminella, alkisar och narkomaner mm i dessa områden Tex i Majorna,Linne,Masthugget. Många vill flytta dit och det är väl rätt så höga hyror där? En teori jag kommit fram till är att det är många ungabarnfamiljer som flyttar dit och att dom är inte lika hårda på sina barn att dom skall komma hem tidare på kvällen och kan göra bus av sig. Och i stan är det ju lite lättare att lösa grejer. Eller många gamla arbetare från hamnjobben och sjöjobb som fanns för 10-20 åren som nu tagit till sig flaskan

Är dock inte från Sthlm men tycker ändä att Söder verkar vara typ av samma ställe som Majorna och där händer det väl en hel del brott?

Min Farfar som växte upp på Mariaplan berättade att man på den tiden drogs sig för att åka upp mott Sannaskolan då det var knivslagsmål och rejäla fylllor och massa bråk bland finnarna som bodde där.
Hm Sanna packet som vi kallade dom för när vi gick i nian vi från Långedrag bråkade en heldel med varandra.. Har ett minne när jag gick på Påvelund och hela skolan åkte till Sanna för att bråka med packet.. Det vart ju rena fredagsnöjet. Till och med skolans Nördar var med och bråkade. Det vart sammanhållning....
Citera
2006-08-27, 10:47
Medlem
Citat:

Barn föds inte kriminella utan fostras till det eller om du så vill missfostras till det. Inget schysst socialt liv kring barnet och risken att det trillar dit är stor.
Dock ingen ursäkt men en förklaring.

Hoppas nu grabbarna sanerar ordentligt och sedan de skyldiga på livstid så är det lite lugnare igen.
Citera
2006-08-27, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Dock så tror jag ändå att man skall ta honom lite mer på allvar än tidigare.
det tror inte jag.
Citera
2006-08-27, 11:23
Medlem
[hm är inte Ramos med på bilden??
det är acar
Citera
2006-08-27, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goonie
[hm är inte Ramos med på bilden??
det är acar
Bytte bild.... hehe
Citera
2006-08-27, 12:16
Medlem
Det är själva fan att det skall vara så svårt för dessa hjärndöda kriminella att faktiskt ta död på de rivaler de försöker ta död på. Jag menar, hur svårt kan det egentligen vara? Töm hela magasinet på en gång så slipper vi offra skattepengar på att försöka återuppliva en sån tomte som njasir djeversili eller vad fanskapet nu heter.

Kriminella får gärna skjuta på varandra, men se då för Guds skull till att avsluta jobbet! Dessa människor är ju inte bara värdelösa rent allmänt, utan även värdelösa som kriminella!
Citera
2006-08-27, 12:31
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är själva fan att det skall vara så svårt för dessa hjärndöda kriminella att faktiskt ta död på de rivaler de försöker ta död på. Jag menar, hur svårt kan det egentligen vara? Töm hela magasinet på en gång så slipper vi offra skattepengar på att försöka återuppliva en sån tomte som njasir djeversili eller vad fanskapet nu heter.

Kriminella får gärna skjuta på varandra, men se då för Guds skull till att avsluta jobbet! Dessa människor är ju inte bara värdelösa rent allmänt, utan även värdelösa som kriminella!

Har du inte tänkt på vems fel det är?
Ditt och mitt, enbart för att man inte varit vaksam på hur politiken utvecklat sig. Och därmed hur de släppt in en massa invandrare som härjar som dom vill egentligen, då de inte bryr sig om landet i övrigt. Det ingår i samhällsplaneringen att se till att problemen finns, enbart för att hålla segregation igång. Annars hade man gjort något åt problemet från början.
Får man bort de politiker som idag styr landet får man automatiskt bukt med dessa problem.Det tar ett tag men är mycket billigare i längden då man sänder 80% ut ur landet på enkelbiljett.
Ordet kriminell bör inte användas, då det handlar om samhällsterrorism, och utstuderad sådan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in