• 1
  • 2
2025-03-14, 17:05
Medlem
orvarens avatar
Som trådstarten..har dessa bilar det skitnödiga påfundet våt kamrem?

Är alla (eller inga) drabbade,eller är det vissa motorer?
Citera
2025-03-14, 17:15
Medlem
Beror på vilken motor den har. 1.2 PureTech 2014-2021 har våt kamrem, men inte diesel eller äldre 1.6 THP eller VTi
Citera
2025-03-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Som trådstarten..har dessa bilar det skitnödiga påfundet våt kamrem?

Är alla (eller inga) drabbade,eller är det vissa motorer?
Årsmodell ? Inte alla har nämligen
Citera
2025-03-15, 11:49
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Beror på vilken motor den har. 1.2 PureTech 2014-2021 har våt kamrem, men inte diesel eller äldre 1.6 THP eller VTi

Citat:
Ursprungligen postat av Kintekunta
Årsmodell ? Inte alla har nämligen
Så diesel ska man sikta på alltså!

Tackar!
Citera
2025-03-15, 12:19
Medlem
Citat:
Så diesel ska man sikta på alltså!

Tackar!
Eftersom jag äger en ( och jobbar med skiten ) så säger jag. Köp så ny som möjligt så du har maskinskada via försäkringen. För franska bilar är fan skräp och ledningen är katastrof
Citera
2025-03-16, 20:39
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Eftersom jag äger en ( och jobbar med skiten ) så säger jag. Köp så ny som möjligt så du har maskinskada via försäkringen. För franska bilar är fan skräp och ledningen är katastrof
OK!

Så inga långmilare..

Tycker jag dock ser ganska många "hantverkar-lådor" och sådana här,som gått ganska många mil...men de kanske är på sista versen..
..
Citera
2025-03-16, 22:17
Medlem
Citat:
OK!

Så inga långmilare..

Tycker jag dock ser ganska många "hantverkar-lådor" och sådana här,som gått ganska många mil...men de kanske är på sista versen..
..
Hade personligen inte gjort det, min har rullat 16k och ska säljas nu - 2016 årsmodell. Dock funkat ganska felfritt
Citera
2025-03-17, 05:34
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Hade personligen inte gjort det, min har rullat 16k och ska säljas nu - 2016 årsmodell. Dock funkat ganska felfritt
Ja,man ska ju lyssna på de som vet/har erfarenhet!
Strunta i franskt alltså!

Får kika vidare efter någon annan vettig modell..har turligt nog ingen jättebrådska...
Citera
2025-03-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ja,man ska ju lyssna på de som vet/har erfarenhet!
Strunta i franskt alltså!

Får kika vidare efter någon annan vettig modell..har turligt nog ingen jättebrådska...
Dom ligger ju bra till i pris, och deras dieslar funkar bättre än bensin modellerna, man får lite vad man betalar för typ.
Citera
2025-03-19, 16:19
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Dom ligger ju bra till i pris, och deras dieslar funkar bättre än bensin modellerna, man får lite vad man betalar för typ.
Ah...så gå för en lågmilad diesel,men var "beredd" på diverse "franska problem",särskilt om den är alldeles för billig?
Citera
2025-03-19, 16:39
Medlem
En nära släkting gjorde misstaget att köpa en ny PicassoC4GPE.
Alltså med den robotiserade "automatlådan" och luftfjädring.
Fick otaliga gånger köra de 10 milen t o r till den auktoriserade märkesverkstaden för att uppgradera växellådan, luftfjädringen och parkeringsbromsen.
Parkeringsbromsen levde sitt eget liv och fungerade ibland - värst med att få bromsen att släppa.
Har kört den några gånger, med livet som insats p g a den enorma sidvindskänsligheten i motorvägsfart.
Citera
2025-03-19, 17:25
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
En nära släkting gjorde misstaget att köpa en ny PicassoC4GPE.
Alltså med den robotiserade "automatlådan" och luftfjädring.
Fick otaliga gånger köra de 10 milen t o r till den auktoriserade märkesverkstaden för att uppgradera växellådan, luftfjädringen och parkeringsbromsen.
Parkeringsbromsen levde sitt eget liv och fungerade ibland - värst med att få bromsen att släppa.
Har kört den några gånger, med livet som insats p g a den enorma sidvindskänsligheten i motorvägsfart.
OK... Sidvinds-biten "får man kanske ta" med en "buss",men det andra låter inte särskillt kul..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in