Citat:
Ursprungligen postat av
Orcinus-orca
Vid polisförhör så får man godkänna att det förhörsledaren antecknat stämmer. Att utöka patientsäkerheten med liknande kommer dock aldrig ske, då det är för administrativt krävande och man skiter i begåvades svenskars rättigheter i det här landet.
Om tillräckligt många börjar bråka så lovar jag att vi blir av med problemet med journalföringen och den vårdslöshet inkompetenta människor inom vården än så länge tillåts agera efter
Men utan journalsystemet så hade jag trott att folk generellt är smartare än vad de är. Det är uppenbart ett problem som berör intelligensnivån när man inte klarar av att redogöra något kring en patient korrekt. Hade aldrig någonsin kunnat gissa att så många har svårt med det kognitiva eller lunnat förstå hur galet allt i deras liv (eller dem som har personerna i sina liv) blir på grund av att de inte är med i matchen.
Jag tror att vi måste kräva att allt färre personer har de befogenheter de har. Även inse att de inte kan ha en patient hos sig för länge då de inte klarar av för mycket information såsom att ha ett samtal i 40-60 minuter.
En normal sjuksköterska kanske har en maxgräns av samtalstid på 20 minuter, med tanke på vad de skriver i journaler efteråt.