2025-03-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedviken
Min kompis presenterade en tes för mig för mig som jag tycker är jäkligt intressant. Han menade på att typ allt som oftast när man ser en liten bil i trafiken så sitter det en snygg tjej bakom ratten. Tänk typ en Fiat 500 eller liknande. Ser man en sån vid ett stoppljus så är det nästan garanterat en snygg tjej i förarsätet. Eller i alla fall en tjej som lägger otaliga timmar på sitt utseende med kosmetika osv. Blondin-Bella-typen kanske man kan kalla det. Jag och min kompis har typ gjort det till en lek när vi är ute på någon längre bilresa eller så. Någon av oss kan skrika ”SNYGG TJEJ” när en Volkswagen Polo rullar förbi. Är det någon mer som uppmärksammat detta fenomen?
Jag vill för övrigt tillägga att jag personligen inte dras till dessa typer av tjejer men jag tycker tesen är klockren

Håller med om allt. Tack för att du delar!
Citera
2025-03-14, 21:51
Medlem
Nej, småtjejer kör lastbil och det är bara skalliga turkar som åker i små skitbilar!
Citera
2025-03-14, 22:08
Medlem
Gosifs avatar
Lite samma sak att många tjejer som kör lastbil ser bra ut.
Citera
2025-03-14, 22:11
Medlem
Det är väl selektionsbias till viss del. Unga tjejer är snyggare än äldre kvinnor, och yngre är oftast sämre bemedlade än äldre, så du hittar dem oftare i billigare fordon.
Citera
2025-03-14, 22:12
Medlem
Har observerat samma som TS. Men nu pratar vi inte om gamla små risiga bilar som vissa här tror.

Här pratar vi om relativt nya fina VW polo, Mini cooper eller Fiat 500. Tjejer med bra föräldrar som skämt bort henne med en gullig bil helt enkelt. Killar skulle känna sig lite fjolliga i de här bilarna. Men för 18-25 tjejer verkar de perfekta.

Kärringar kör väl typ små Renault eller Peugeot.
Citera
2025-03-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Läs på lite om konfirmationsbias…
Ska din länk vara klickbar?
Tänkte göra lite ”reklam” för samma person.
https://www.vof.se/utmarkelser/tidig...rvillare-2020/
Citera
2025-03-15, 04:39
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag står på sidan som tror TS har fel, de hetaste kvinnorna åker i stora dyra bilar, bara fattiga oframgångsrika blondiner(inte nädvändigtvis hårfärgen blond) som åker små ekonomiska bilar.

Där ser man, jag har alltid trott som alla andra att "hårfrisörbilar" är en benämning på små bögbilar, inte tjejbilar.

Nu i vintras skulle jag (50+) vara lite cool och drifta litegrann.
Nå, jag driftade ner i diket.😂
Inte ett av mina absolut stoltaste ögonblick, men iallafall.
Medan den står på verkstaden, har jag rekvirerat den Citroën C4 som jag har köpt till dottern, men hon är ändå inte färdig med körkortet så..

Iallafall,min poäng är att jag tror inte det går att dra några slutsatser av bilvalet.
Det är tillfälligheter, tex en bra affär, som avgör vad det blir för bil.

Eller singelolyckor.🫡
Citera
2025-03-15, 07:36
Ungen önskade sig en Mini. Automat. Med union jack på bromslyktorna. Bra stadsbil. Jag vill att hon kör japanskt.

Får väl se vad som hamnar i registren till sommarn. Jag antar att ni kan ha chansen om ni kommer från bilbyggande länder.

Jag har hört att Indien är OK med nu vilket gör mig deprimerad.
Citera
2025-03-15, 09:17
Medlem
Småbilar körs främst av pensionärer, yngre tjejer och invandrare. Vissa småbilar är dock särskilt "tjejiga" t.ex. Mini Cooper. Detta enligt kriteriet att sådana bilar är "söta". Möjligen är snygga tjejer mer benägna att köpa och köra "söta" bilar än fula tjejer, det vet jag inte.

Typiska bilar som ägs och körs av kvinnor är VW Golf, Toyota Yaris, Volvo XC40, VW T-Roc, Kia Niro och Kia Ceed. Riktiga pyttebilar som Fiat 500 är rätt ovanliga faktiskt.
Citera
2025-03-15, 09:31
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Småbilar körs främst av pensionärer, yngre tjejer och invandrare. Vissa småbilar är dock särskilt "tjejiga" t.ex. Mini Cooper. Detta enligt kriteriet att sådana bilar är "söta". Möjligen är snygga tjejer mer benägna att köpa och köra "söta" bilar än fula tjejer, det vet jag inte.

Typiska bilar som ägs och körs av kvinnor är VW Golf, Toyota Yaris, Volvo XC40, VW T-Roc, Kia Niro och Kia Ceed. Riktiga pyttebilar som Fiat 500 är rätt ovanliga faktiskt.
Fiat 500 är väl ingen pyttebil, originalet var en pyttebil.

Sen kan man se i alla trådar om råd om bilköp att Yaris är drömbilen för alla sittkissande soyapojkar, går inte en tråd utan att dom låter som om dom sett Jesus i en Yaris.
Citera
2025-03-15, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedviken
Min kompis presenterade en tes för mig för mig som jag tycker är jäkligt intressant. Han menade på att typ allt som oftast när man ser en liten bil i trafiken så sitter det en snygg tjej bakom ratten. Tänk typ en Fiat 500 eller liknande. Ser man en sån vid ett stoppljus så är det nästan garanterat en snygg tjej i förarsätet. Eller i alla fall en tjej som lägger otaliga timmar på sitt utseende med kosmetika osv. Blondin-Bella-typen kanske man kan kalla det. Jag och min kompis har typ gjort det till en lek när vi är ute på någon längre bilresa eller så. Någon av oss kan skrika ”SNYGG TJEJ” när en Volkswagen Polo rullar förbi. Är det någon mer som uppmärksammat detta fenomen?
Jag vill för övrigt tillägga att jag personligen inte dras till dessa typer av tjejer men jag tycker tesen är klockren

Jag ser knappt några tjejer förutom min mamma och flickvän.
Men finns en ful gammal jävla grannkärring till skata som har en Ford Ka från typ -05.
Samt en tanig småbarnsmorsa med en el-Mini.
Dom söta tjejerna med LGF-skylt vågar jag inte titta på, kanske blir uthängd.
Citera
2025-03-15, 12:55
Medlem
Eller också har kvinnor lite mer miljötänk.
Sen har man kanske två bilar i familjen, oftast kvinnan som kör den mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in