2025-03-14, 01:41
Medlem
Var med om ett överfall januari mån dvs drygt 2 mån sen där det gick hyfsat bra.

Så nu har jag kommit i kontakt med FKbolag gällande ärendet. 2 mån senare ber dem om fullmakt från samtliga myndigheter, riksnågot,polis,sjuk,arbetsgivare,skatteverket,ban ker etc. Wtf första gången med om något sådant. 4 papper skriva på.

Är detta rimligt.
Citera
2025-03-14, 04:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcren369
Var med om ett överfall januari mån dvs drygt 2 mån sen där det gick hyfsat bra.

Så nu har jag kommit i kontakt med FKbolag gällande ärendet. 2 mån senare ber dem om fullmakt från samtliga myndigheter, riksnågot,polis,sjuk,arbetsgivare,skatteverket,ban ker etc. Wtf första gången med om något sådant. 4 papper skriva på.

Är detta rimligt.

Spelar det någon roll om det är rimligt? Försäkringsbolaget kräver det. Så det är bara att skicka in intygen.
Citera
2025-03-14, 08:35
Medlem
Det är fullt rimligt. Det finns säkert flertalet fall när försäkringsbolagen har blivit lurade.
Citera
2025-03-15, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Spelar det någon roll om det är rimligt? Försäkringsbolaget kräver det. Så det är bara att skicka in intygen.

Nej spelar mig verkligen ingen roll men ser inte väl något samband med ett överfall och fullmakt på arbetsgivare? Överfall privat.
Citera
2025-03-15, 12:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Nej spelar mig verkligen ingen roll men ser inte väl något samband med ett överfall och fullmakt på arbetsgivare? Överfall privat.

De vill se på din papper för att få sig en bild, vad de skal betala ut och så att det stämmer.
Citera
2025-03-15, 18:52
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:

Om du exempelvis begärt ersättning för förlorad arbetsinkomst så finns det ett samband.
Citera
2025-03-20, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Om du exempelvis begärt ersättning för förlorad arbetsinkomst så finns det ett samband.

Aha bra tanke. Nej har endast fått ersättning från ett annat bolag, i form av sved o verk, 1000kr. Detta angav jag att jag gjorde.
Citera
2025-03-20, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
De vill se på din papper för att få sig en bild, vad de skal betala ut och så att det stämmer.

Oki. Tyckte bara det var märkligt 4 papper 20 olika myndigheter lch insatser.
Citera
2025-03-20, 08:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Oki. Tyckte bara det var märkligt 4 papper 20 olika myndigheter lch insatser.

Försäkringsbolag är nitiska (för att finna kryphål så att de slipper att betala).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in