2025-03-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernard74
Fy fan!!! Visste inte detta.
Han är helt körd.

Ja, stämmer den informationen är han ju definitivt det.
Citera
2025-03-23, 14:23
Medlem
Bernard74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSR
Ja, stämmer den informationen är han ju definitivt det.

Det är rena tortyrliknande former han har utövat. Fy fan vilken psykopat.

Någon som vet;
Händelsen utspelade sig i Örebro? Vet man om barnet/barnen eller någon granne kontaktade polisen? Dom grep väl honom i någon bostad i Örebro?

Vid en ev rättegång kommer den att hållas den i Örebro eller Lund? L*f sitter häktad i Örebro sedan början av månaden men åklagaren är i Skåne om jag tolkade häktesprotokollet korrekt. Han står även skriven i Lomma utanför Lund/Malmö.
Senast redigerad av Bernard74 2025-03-23 kl. 14:34.
Citera
2025-03-23, 20:16
Medlem
Tjej43s avatar
Citat:
Så kan det absolut vara. Frågan är hur vi vet allt detta? Jag kan inte hitta den informationen. Den borde rimligtvis vara belagd med förundersökningssekretess.

Det kan vara att det kommer från källor inom det rättsliga väsendet i just detta enskilda fall.
Det finns även en stor hotbild mot honom om han vistas i närheten av vissa geografiska platser i landet.
Citera
2025-03-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjej43
Det kan vara att det kommer från källor inom det rättsliga väsendet i just detta enskilda fall.
Det finns även en stor hotbild mot honom om han vistas i närheten av vissa geografiska platser i landet.

Det visar ju i så fall att det rättsliga systemet är korrupt och illa fungerande. Riktigt illa i ett sådant här fall. Alla måste kunna känna sig trygga med att systemet fungerar och behandlar alla rättvist.

Har han gjort detta ska han dömas och ta sitt straff. Inget snack om saken. Men att personer inom systemet pratar bredvid munnen och lämnar uppgifter är det illa och visar att systemet inte fungerar. Det underminerar systemets trovärdighet. Tyvärr.
Senast redigerad av LSR 2025-03-23 kl. 20:58.
Citera
2025-03-23, 20:57
Medlem
Citat:

Sen kan man ju undra vilka dessa platser skulle vara? Du verkar sitta inne med den informationen. Berätta gärna.

Och vad är det som gör att dessa människor inte kan sätta sig i en bil och åka dit han befinner sig?
Har man något otalt med någon annan är det väl bara att ta sig dit? Eller vad är det jag inte förstår?
Citera
2025-03-23, 21:50
Medlem
Tjej43s avatar
Citat:
Sen kan man ju undra vilka dessa platser skulle vara? Du verkar sitta inne med den informationen. Berätta gärna.

Och vad är det som gör att dessa människor inte kan sätta sig i en bil och åka dit han befinner sig?
Har man något otalt med någon annan är det väl bara att ta sig dit? Eller vad är det jag inte förstår?

Vad jag förstår så är det väl främst BO hemvist med närområden. Det handlar nog mer om att inte uppsöka problem om man inte måste. Om svinet ska ut på nån slags hämndturné exempelvis, det är nog då det kan eskalera.
Gällande rättsystemet, så kan vissa saker läcka igenom, speciellt när barn och kvinnor far illa. I synnerhet barn. Vad jag erfaras så är det inte bara ett tillfälle
Citera
2025-03-23, 22:54
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Det är rena tortyrliknande former han har utövat. Fy fan vilken psykopat.

Någon som vet;
Händelsen utspelade sig i Örebro? Vet man om barnet/barnen eller någon granne kontaktade polisen? Dom grep väl honom i någon bostad i Örebro?

Vid en ev rättegång kommer den att hållas den i Örebro eller Lund? L*f sitter häktad i Örebro sedan början av månaden men åklagaren är i Skåne om jag tolkade häktesprotokollet korrekt. Han står även skriven i Lomma utanför Lund/Malmö.

Du har läst häktningsprotokollet?
Citera
2025-03-24, 07:42
Medlem
Bernard74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Du har läst häktningsprotokollet?

Stämmer, dåligt formulerat här och en dålig bakfylla.

Händelsen skedde i Örebro och han är häktad i Örebro men åklagaren sitter i Lund? Det jag inte riktigt hänger med på.
Citera
2025-03-24, 08:05
Medlem
Citat:
Stämmer, dåligt formulerat här och en dålig bakfylla.

Händelsen skedde i Örebro och han är häktad i Örebro men åklagaren sitter i Lund? Det jag inte riktigt hänger med på.
Han är häktad av Lunds tingsrätt, inte Örebro tingsrätt.
Citera
2025-03-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubb97
De hade ett Insta konto tillsammans och lade ständigt ut bilder som fick det att se ut som att de "älskade" varandra.
Hur länge har de varit tillsammans/par?

Citat:
Jag är själv mamma, och det sista jag skulle göra är att utsätta mitt barn för en sådan situation.
Var det deras gemensamma barn som bevittnade situationen, eller var det hennes/hans från en av tidigare relationer?

Citat:
Jag fattar inte hur man kan fejka något sådant ! när han har misshandlat henne så många gånger! Och ännu mindre fattar jag hur hon kan acceptera det. (...) Att hon stannar hos honom så länge det är inte bara tragiskt, det är själviskt.
Man blir ofta manipulerad att stanna kvar i våldsamma/manipulativa relationer, vi vill tro att personen håller sitt löfte att det blir bättre. Läste att en person som manipuleras i en relation har oftast 5-7 ej lyckade försök att dra sig ut från relationen, innan man lyckas bryta sig ut.
Citera
2025-03-24, 12:30
Medlem
Citat:
Vad jag förstår så är det väl främst BO hemvist med närområden. Det handlar nog mer om att inte uppsöka problem om man inte måste. Om svinet ska ut på nån slags hämndturné exempelvis, det är nog då det kan eskalera.
Gällande rättsystemet, så kan vissa saker läcka igenom, speciellt när barn och kvinnor far illa. I synnerhet barn. Vad jag erfaras så är det inte bara ett tillfälle

Det var ju inte särskilt konkret information. Du menar alltså att någon närstående till det potentiella BO skulle ”hämnas”. Men bara om han är i närheten? För det är för jobbigt för dem att åka någonstans?

Att ”vissa saker kan läcka igenom” betyder ju att poliser, åklagare, domstolshandläggare eller domare snackar. Vilket ju är säger en hel del om de de yrkesgruppernas integritet.
Citera
2025-03-24, 13:48
Medlem
Citat:
Att ”vissa saker kan läcka igenom” betyder ju att poliser, åklagare, domstolshandläggare eller domare snackar. Vilket ju är säger en hel del om de de yrkesgruppernas integritet.

Exakt den uppfattningen jag har av dessa yrkesgrupper med. Pratar högt till ”fel” folk med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in