2025-03-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernard74
Vilket vidrigt fegt fetto kräk han är. Det lär bli många år för honom bakom galler (ska han nog ändå vara tacksam för ). Jag lider så med barnen och kvinnan som måste ha ett rent helvetet i sin återhämtning nu. Önskar Rickard L*f lycka till den dagen när han får komma ut eller på anstalten han hamnar på.
De hade ett Insta konto tillsammans och lade ständigt ut bilder som fick det att se ut som att de "älskade" varandra...... Jag fattar inte hur man kan fejka något sådant ! när han har misshandlat henne så många gånger! Och ännu mindre fattar jag hur hon kan acceptera det. Jag är själv mamma, och det sista jag skulle göra är att utsätta mitt barn för en sådan situation. Att hon stannar hos honom så länge det är inte bara tragiskt, det är själviskt.
Citera
2025-03-21, 10:29
Medlem
Bernard74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubb97
De hade ett Insta konto tillsammans och lade ständigt ut bilder som fick det att se ut som att de "älskade" varandra...... Jag fattar inte hur man kan fejka något sådant ! när han har misshandlat henne så många gånger! Och ännu mindre fattar jag hur hon kan acceptera det. Jag är själv mamma, och det sista jag skulle göra är att utsätta mitt barn för en sådan situation. Att hon stannar hos honom så länge det är inte bara tragiskt, det är själviskt.

Sen vet vi inte heller vad han kan ha hotat kvinnan med heller för hennes tystnad. Brukar tyvärr vara så i förhållande att kvinnor inte vågar lämna för eftervåldet , nu har det skett och han sitter inlåst.
Får läsa igenom sen i FUP osv vad som kommer upp.

Han sitter i allafall häktad nu och det styrker att någonting allvarligt har hänt.
Citera
2025-03-21, 10:35
Medlem
Tjej43s avatar
[quote=jojjjje1|91404142]
Är det någon som på riktigt tror att de INTE levt ett gränslöst liv? Fester på Noppes, glida i lyxbilar och leka gallerist med Stockholms-eliten. Och inte en enda jävla krona i tillgångar. RL var redan innan det här mer eller mindre persona non grata i Örebro, med några få undantag såsom kokain-och-sexbunker-Henke i Lanna.

Den åtalade är mycket riktigt åtalad. Det ska bli väldigt intressant att se hur tingsrätten ställer sig till de nästan 80 bilderna som BO har tagit på sig själv efter RL boxningsmatcher. Eller hur han förklarar bort att han dragit hennes fingrar ur led så frekvent att det uppstått broskbildning som dokumenterats av rättsläkare.
[/

Delar av ögat är också skadat invändigt, sprickor i händer och handleder.

Han ska vara glad om han får vara borta en längre tid. Oavsett dom så kommer han få lämpligt straff ska ni se.
Citera
2025-03-21, 10:47
Medlem
Är han åtalad? Har åtalsbeslut kommit?
Senast redigerad av LSR 2025-03-21 kl. 10:59.
Citera
2025-03-21, 11:50
Avstängd
Varför rapporterar inte SD om detta måntro?
Citera
2025-03-21, 22:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LSR
Är han åtalad? Har åtalsbeslut kommit?

Åtalas inom en vecka från gripande?
Citera
2025-03-22, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Åtalas inom en vecka från gripande?

Nej. Flera skriver ”den åtalade” här ovan. Det förutsätter ju att han faktiskt är det.

Sen, om du läser häktningsprotokollet som finns i tråden så skedde häktningsförhandlingen den 8 mars. Dvs för snart två veckor sedan. Det innebär att kan kan ha gripits och sedan anhållits upp till ytterligare 72 timmar före det.

I häktningsprotokollet står också tidsangivelsen för när när åtal senast måste ha väckts för att han inte ska släppas ur häktet. Den gränsen var 20 mars kl 11.
Citera
2025-03-23, 08:55
Medlem
Häktningen förlängd med 3v efter den 20:e. Kanske har det framkommit ännu mer grejer på idioten. Hur som helst misstankarna lär inte ha försvagats iaf.
Citera
2025-03-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ltz400
Häktningen förlängd med 3v efter den 20:e. Kanske har det framkommit ännu mer grejer på idioten. Hur som helst misstankarna lär inte ha försvagats iaf.

Utan att ta ställning i skuldfrågan (eftersom jag, precis som de flesta andra här, inte vet vad som hänt) så kan det ju tolkas på flera sätt.

Om åklagaren haft ett enkelt, rakt och stabilt case hade åtal redan väckts. Nu har det inte skett.
Dock har även häktningen förlängts, vilket tyder på att det det går att bevisa något. (Dock är ju tröskeln för bevisning relativt låg i denna typ av fall)

Så ingen vet exakt vart detta tar vägen. Sannolikheten för att ett åtal kommer verkar ju relativt hög. Om det blir fällande dom återstår ju att se.
Citera
2025-03-23, 11:16
Medlem
Tjej43s avatar
Det är fler invärtes skador som ska dokumenteras, många olika typer av vårdinstanser som måste gås igenom. Kanske därför de va tvungna att skjuta upp då de inte hunnit få in allt.
Citera
2025-03-23, 11:52
Medlem
Bernard74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjej43
Det är fler invärtes skador som ska dokumenteras, många olika typer av vårdinstanser som måste gås igenom. Kanske därför de va tvungna att skjuta upp då de inte hunnit få in allt.

Fy fan!!! Visste inte detta.
Han är helt körd.
Senast redigerad av Bernard74 2025-03-23 kl. 12:16.
Citera
2025-03-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjej43

Så kan det absolut vara. Frågan är hur vi vet allt detta? Jag kan inte hitta den informationen. Den borde rimligtvis vara belagd med förundersökningssekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in