Citat:
Ursprungligen postat av
_b0
Har sen flera månader tillbaka fått svullen mage efter jag äter mat. Jag känner mig jätte fet och ville inte äta när det känns såhär. Jag är utbildad dietist och PT, har tränat i över 20 år så kan allt med kosten. Jag väger allt min mat och äter ett stort sett bara bra mat. Magen blir svullrn och uppblåst efter precis vad som helst jag intar som mat.
Någon som haft samma problem och hittat en lösning? Nägon annan som vet vad det kan vara eller tips på vad man kan göra?
Efter som du har berättat att du är en utbildad dietist så skall du sålunda vara införstådd i skillnaden mellan långsamma och snabba kolhydrater, det vill säga, vilken inverkan dessa har inom kroppen.
Mitt förslag till dig är följande,
köp ett paket med [ Potatismjöl ]
Varje morgon samt före det att du intar ditt frukostmål så skall du börja med att röra ut en tesked potatismjöl i kallt kranvatten och därefter dricka blandningen.
Enligt ovan skrivet, gå tillväga på detta sätt under 5 dagar och därefter ökar du till 2 teskedar som du dricker före ditt frukostmål.
Att som individ dagligen konsumera potatismjöl som utrörts i kranvatten handlar inte enbart om så kallade
[ Resistenta stärkelser ] och som på ett mycket positivt sätt påverkar Grovtarmens bakteriella samhälle, det handlar även om andra kemiska effekter som uppstår inom kroppen vid daglig konsumtion av potatismjöl.
Fråga ... Hur lång tid tar det, från och med det att du har avslutat en måltid och fram tills det att du märker att du fått en [ Abdominál Distentíon ] det vill säga, när buken sväller upp över sin normala storlek ... ?
Pröva, att dagligen konsumera potatismjöl som utrörts i kranvatten i minst 14 dagar framåt och därefter se vad resultatet blir.
Mvh/@JokerMannen