Jag förstår att det blir otroligt jobbigt för dig med den stressen, bipolära kan ha låg stress tröskel och för mycket stress kan tvinga fram ett skov. Du måste ta hand om dig själv, du kanske kan öppna dig för vänner och familj och ta upp det här? Jag vet inte vad du har för personligheter omkring dig. Men du måste värdera dig och ditt mående högre.
Den strategi vi kommit fram till har växt fram med åren. Det började med hennes självinsikt, när hon insåg vad hon mår dåligt och bra av så har vi andra mer och mer släppt oron kring hennes mående. Innan var vi jätte oroliga när hon liksom försvann och inte svarade på sms eller samtal. Så vi har haft många och långa perioder som varit kämpiga. Nu märker vi direkt när hon vill dra sig undan och vi pratar öppet om det.
Men ja, det har varit riktigt tufft för henne. Hon mår bra idag. Men behöver paus ibland från det sociala.
Jag vill även tillägga att många som varit vän med henne antingen försvann för att dom inte orkade eller hamnade i konflikt med henne i perioder och dom har hon valt bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whatelseshouldi
Låter som hon kommit på en bra strategi tillsammans med er för att få det att funka. För mig blir det rörigt. Vissa vägrar backa så jag tvingas bli arg osv. Några har nyckel hem till mig också pga av en viss anledning och det kan stressa mig skull mycket.