2025-03-12, 16:54
Medlem
Gubbelisas avatar
Blir så jävla orolig, har varit förkyld typ 2 veckor, hade först feber och frossa så och det gick över sen, men nu sen några dagar tillbaka så har jag i samband med att jag blir trött, på kvällarna denna konstiga yrseln som lixom sitter bakom ögonen och näsan. Det känns som att det är som en dimma som ligger där bakom och tycker och den gör mig snurrig, känns nästan som jag är påverkad.
Kan nån snälla säga vad det är?
Har blivit undersökt på hc, men de hittar inget konstigt.
Citera
2025-03-12, 19:05
Medlem
Jag har exakt likadant, och har haft problemen i flera veckor nu, och problemet är bara relaterat till min vänstra sida och vänster öra.

Började med tryck bakom ögonen och panna, sedan en svullen känsla i örat, även stel från tinning längs med halsen ner mot örat, trodde att det var bihålorna som spökade så gjorde en rensning, men det var inte mycket där.

Haft lite rinnsnuva men inte någon allvarlig förkylning, däremot en klump i halsen och svårt att svälja, fast inte något ont.

Om jag aktiverar mig blir det värre och jag får då ett pulserande ljud i ena örat samt småyrslig.

Yrseln är mest lägesrelaterad har jag märkt, från början om jag låg ner på ena sidan så kom yrseln krypandes sakta men säkert, bytte jag då sida blev det bättre ett tag för att sedan bli lika jävligt.

Det konstiga är att allt härleder endast till den vänstra sidan.

I veckan så hände det något iaf, helt plötslig upplevde jag att det small till inne i örat, blev jävligt yr några sekunder och efteråt var som symptomen betydligt lindrigare.

Hoppas bara det går åt rätt håll, annars blir det en sväng till VC.

Har varit samma sak när man vaknat på morgnarna, mått riktigt piss lika med sjösjuka, gungande yrsel och illamående, la till en kudde så jag kom högre, då blev det betydligt bättre.

En klen tröst i allt detta är väl att, om det hade varit riktigt allvarligt, så hade väl allt detta eskalerat betydligt mer, men yrsel är nog fan det värsta man kan uppleva, och som du säger, är man riktigt trött känns det som att man varit på partaj i dagarna tre.
Senast redigerad av peckapecan 2025-03-12 kl. 19:11.
Citera
2025-03-12, 19:37
Medlem
Gubbelisas avatar
Skumt att det sitter på ena sidan på dig, för mig känns det som det sitter på båda sidor. Sen känns det som att det blir värre när man aktiveras, precis som du sa.
Försöker dricka mycket vätska, te, när jag snyter mig så känns det tillfälligt som symptomen lindras. Det verkar sitta i näsgångarna, bak till örat, känns som det är bihålorna. Kommer nå skit i tårkanalerna men jag vet inte om det är relaterat.

Ska detta sitta i i flera veckor så vet jag inte vad fan jag ska ta mig till.
Citera
2025-03-12, 19:55
Medlem
Deagle66s avatar
Jag har fått nå liknande.
Började i går med hosta och yrsel, varje gång jag hostade så snurrade skallen hej vilt samt att jag känner ett tryck i båda öronen.
I går kväll när jag kom hem efter jobbet så visade tempen på 38.5.
Jag hade Dafalgan 500 mg (bor i Schweiz) som jag tog 2 av, det resulterade att febern gick ner till 37.8.

Idag har det varit upp o ner hela dagen med tempen, från 36.3 till 38.2.

Jag brukar normalt sällan ha feber och förkylningar.
Citera
2025-03-13, 01:52
Medlem
OneTaps avatar
förkylningen kan sätta sig på inner örat o jiddra med balans sinnet :P ta ipren o vila o drick mycke te o gör balans övningar som o stå på ett ben medan du blundar. finns även anti biotika o köpa från amazon =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in