Citat:
Ursprungligen postat av
Venator
Jag stod i valet och kvalet mellan att anmäla tråden och svara seriöst. Jag skulle dock inte bli förvånad över om mod papperskorgar tråden. Kanske det hade varit det bästa, så kan man börja om, för frågan är inte ointressant.
Nu tycker jag du var snarstucken och aningen småsint ärligt talat. Hetsa våra kära moderatoer att stänga tråden för att den inte helt passar din agenda. Och sen ska vi diskutera frågan "enligt vissa principer". Ursäkta så mycket, men jag betackar mig!
Vi kan väl vara av olika uppfattningar och vad som är viktigt. Det är naturligtvis ingen som tvingar dig kommentera i denna tråd om den av någon anledning inte når upp till din ytterst höga standard avseende ämne, replik och hur man i allmänhet ska föra sig på ett korrekt sätt.
Men du måste förstå att du är gäst i denna tråd och inte tvärtom. Enligt min uppfattning får man ha vilka uppfattningar som helst, så länge man rör sig inom lagens råmärken och inte upprör moderatorerna. Så länge man inte gör det så finns väl ingen anledning att inte inta en position i enlighet med ens egna uppfattning.
Jag tycker att det kommit många kloka kommenterar. En del är säkert inte helt långt från sanningen om man får spåna ett antal år bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
0perator
Trelleborg. Med inriktning på kärlek, vänskap, självförsvar och sex.
Bra där! Ett väldigt choosefritt universitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
I hela landet.
Att ingen knäckt denna ännu! Där har vi kanske svaret. Då kommer man runt den tråkiga och tidsödande processen att bestämma. Bättre att ge alla ställen universitet direkt. Tänk hur mycket restid studenter skulle spara genom att plugga vidare där de bor. Dessutom etablerade sociala nätverk så behöver inte ödsla någon tid där heller. Sen alla miljövinster att folk rör sig mest i sin hemstad. Ja man kan ju faktiskt ta 99% av sina möten på teams idag så finns väl egentligen inte ett argument mot. Så borde man kanske slå ihop alla befintliga uni till ett och kalla det "Sverigeuniversitet" eller fritt översatt "Sweden University"