2025-03-11, 18:25
Medlem
Carouws avatar
Har hittat ett riktigt drömboende, nyproduktion som stått osåld sedan 2022. Har ingen koll på tidigare eventuella prisjusteringar.

Någon som har kommit med lägre bud och fått ja eller är det helt kört? Uppenbarligen är den inte stekhet.
Citera
2025-03-11, 19:09
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carouw
Har hittat ett riktigt drömboende, nyproduktion som stått osåld sedan 2022. Har ingen koll på tidigare eventuella prisjusteringar.

Någon som har kommit med lägre bud och fått ja eller är det helt kört? Uppenbarligen är den inte stekhet.
Har du länk, så kan vi kanske buda mot varandra
(är enklare att få en uppfattning om man vet vad det är.)
Citera
2025-03-11, 19:18
Medlem
Citat:

Villa? Radhus? Lägenhet?

Äganderätt eller bostadsrätt?
Citera
2025-03-11, 19:27
Medlem
Är det någon större byggare som står bakom? Då är det nog rätt lönlöst att förhandla.
Priset är satt och man kommer inte tulla på det nu när marknaden börjar rucka på sig.

Jobbade en period med ett större företag på västkusten som sålde flera radhus under slutet av corona och som inte blev sålda.
Man tummade inte en krona på den satta summan. Vad jag förstod var det för att inte reta upp de som redan köpt men även för att man hade tagit höjd för detta i ursprungspriset, så man satt redan lugnt i båten.
Citera
2025-03-11, 19:39
Medlem
Vid en förhandling om köp så gäller alltid att inte vilja ha något mer än den som vill sälja och vice versa. Den som vill mest går med på den andres önskan. Det är ju bara att ge ett bud och se hur det mottages.
Citera
2025-03-11, 20:03
Medlem
Citat:

När blev det färdigbyggt då? (Man brukar ju börja sälja långt innan).
Sen brukar ofta bostadsutvecklaren garantera föreningen årsavgiften för de osålda lägenheterna ett visst antal år så föreningen kan sitta still i båten under denna period.
Citera
2025-03-11, 22:33
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Ja, klart det förekommer. Jag har själv köpt ett sommarhus på det sättet en gång i tiden. Jag la ett bud rejält under deras pris och sa till dom "hör av er om ni ändrar er". Efter några månader ringde de...
Citera
2025-03-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, klart det förekommer. Jag har själv köpt ett sommarhus på det sättet en gång i tiden. Jag la ett bud rejält under deras pris och sa till dom "hör av er om ni ändrar er". Efter några månader ringde de...
Men det var väl inte nyproduktion som det handlar om här?
Citera
2025-03-12, 07:09
Medlem
är det borätt ? hur många kvartar är tomma i föreningen
menar du att kvarten stått osåld i 3 år ? kan vara ett varningstecken
skulle aldrig köpa borätt nyproduktion
en del som säljer borätt nyproduktion har 12 mån hyresfritt (de är desperata )

de blir nog glada om de får ett skambud
Senast redigerad av diseledvin 2025-03-12 kl. 07:21.
Citera
2025-03-12, 09:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Men det var väl inte nyproduktion som det handlar om här?
Du har rätt, det var en begagnad sommarstuga. Jag får ändra mig lite där. Nyproduktion är naturligtvis svårare. Men som många skrivit, det handlar ju om vilken typ av nyproduktion vi pratar om. Är det någon av de större "drakarna" är det nog omöjligt. Men ibland är det ju någon liten byggare som bygger ett hus på spekulation, där är nog möjligheterna större om dett stått osålt ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in