• 1
  • 2
2025-03-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vad menas med instegsmodell* - skall man byta till x3 sen x5 o sen x6 inom några år
eller vad är tänkt

*eller betyder det att instegsmodell är bara skit men man har inte råd med mer/bättre.

Precis vad det låter som men vi kan kalla det för basmodell, grundmodell om det känns bättre.
Varför ska man byta till en x3, x5 om några år ? Det skiljer ett par hundra tusen mellan modellerna och framför allt STORLEKEN på bil…
Exempel : jag vill ha en BMW, mindre SUV och inte lägga hur mycket pengar som helst , dock nyare än 2020, X1 = mindre SUV till ett billigare pris som eftersom det är just det.
Citera
2025-03-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kintekunta
Precis vad det låter som men vi kan kalla det för basmodell, grundmodell om det känns bättre.
Varför ska man byta till en x3, x5 om några år ? Det skiljer ett par hundra tusen mellan modellerna och framför allt STORLEKEN på bil…
Exempel : jag vill ha en BMW, mindre SUV och inte lägga hur mycket pengar som helst , dock nyare än 2020, X1 = mindre SUV till ett billigare pris som eftersom det är just det.

Alla går att köpa för mindre än 100,000 kr - ju dyrare nypris desto äldre
Citera
2025-04-09, 15:16
Medlem
Provkörde en X1 i helgen och tydligen samma drivlina som Mini Countryman som jag har. Upplever den/de lite ”nervösa” (vad gäller motorn). Provkörde sen en Bmw 330e (2022) och det var något helt annat, nu pratar vi Bmw-känsla. Vill ju ha en hybrid så nu väljer jag mellan Bmw 330e och en Volvo XC40. Vad hade ni valt?
Citera
2025-04-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueelephant
Provkörde en X1 i helgen och tydligen samma drivlina som Mini Countryman som jag har. Upplever den/de lite ”nervösa” (vad gäller motorn). Provkörde sen en Bmw 330e (2022) och det var något helt annat, nu pratar vi Bmw-känsla. Vill ju ha en hybrid så nu väljer jag mellan Bmw 330e och en Volvo XC40. Vad hade ni valt?

Mellan BMW 330e och Volvo XC40 så hade jag utan tvekan valt BMWn, men det är väl från grunden en dyrare bil så jämförelsen känns orättvis.

Mellan BMW 330e och en V60 T6 laddhybrid så hade jag nog valt Volvon.

Vad är det som gör att du vill ha en laddhybrid? Ingen av dessa bilar har någon vettig elräckvidd och dubbla drivlinor gör att det känns bäddat för höga driftskostnader i längden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in