• 9
  • 10
2010-11-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Men för fan! 1500 kcal är 1500 kcal oavsett om det kommer från rent ister, pasta, smågodis eller sallad. Man blir alltså lika tjock om man äter för mycket pizza som om man äter för mycket sallad.
Din definition av nyttig är alltså lågt kaloriinnehåll?

En klunk saltsyra innehåller inte så många kcal, men är, med ditt resonemang, alltså nyttigare än en portion havregrynsgröt. Intressant.
2010-11-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7jjjjjjj
jaha så nu när vi tydligen utgår från onormala förhållanden så
: siz kimi e keçi kimi smart olunur, på dig!

Nu är det du som bara trollar, har du inget vettigt att tillföra diskussionen borde du lägga av med att skriva.
2010-11-26, 22:47
Medlem
hejaklacksledares avatar
Ja, 2000 kalorier pizza är onyttigare än 2000 kalorier pasta.
Ett kilo bly väger som bekant mer än ett kilo toapapper.
2010-11-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
Ja, 2000 kalorier pizza är onyttigare än 2000 kalorier pasta.
Ett kilo bly väger som bekant mer än ett kilo toapapper.
Ja, 2000 kcal ammoniak är lika nyttigt som 2000 kcal spenat.
Ett kilo bly väger som bekant lika mycket som ett kilo toapapper.
2010-11-26, 22:57
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Din definition av nyttig är alltså lågt kaloriinnehåll?

En klunk saltsyra innehåller inte så många kcal, men är, med ditt resonemang, alltså nyttigare än en portion havregrynsgröt. Intressant.
Men ge dig, det är ett helt annat resonemang. Diskussionen rörde sig om att bli fet, några andra hälsoaspekter är inte relevanta för diskussionen. Det jag skrev var en fråga till den där siffran med bokstäver efter, 7jjjjjjjjjjjjjjjj, eller va fan h*n kallar sig, som löd:
Citat:
Varför får man inte äta pizza om man räknar kalorier? Är det "nyttigare" att äta 1500 kcal spaghetti och köttfärssås eller köttbullar, potatis och gräddsås tror du?
Jag tycker inte att jag behöver definiera vad jag anser vara nyttigt, det var därför jag skrev det inom citationstecken, vet du inte vad det betyder så fråga din lärare. Men du som hetsar upp dig kanske kan förklara vad som är fel? Tror du också att man blir tjock av att äta pizza men inte av spaghetti?
2010-11-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Men ge dig, det är ett helt annat resonemang. Diskussionen rörde sig om att bli fet, några andra hälsoaspekter är inte relevanta för diskussionen. Det jag skrev var en fråga till den där siffran med bokstäver efter, 7jjjjjjjjjjjjjjjj, eller va fan h*n kallar sig, som löd:

Jag tycker inte att jag behöver definiera vad jag anser vara nyttigt, det var därför jag skrev det inom citationstecken, vet du inte vad det betyder så fråga din lärare. Men du som hetsar upp dig kanske kan förklara vad som är fel? Tror du också att man blir tjock av att äta pizza men inte av spaghetti?
Den enda hetsiga här verkar vara du.

Bad om en definition av nyttig, eftersom att det är omöjligt att svara på frågan som jag citerade om man inte har en definition. Fast visst, inlägget jag citerade var kanske lite taget ur sitt sammanhang. Ta dig en klunk saltsyra nu så blir du piggare.
2010-11-26, 23:17
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Den enda hetsiga här verkar vara du.

Bad om en definition av nyttig, eftersom att det är omöjligt att svara på frågan som jag citerade om man inte har en definition. Fast visst, inlägget jag citerade var kanske lite taget ur sitt sammanhang. Ta dig en klunk saltsyra nu så blir du piggare.
Som sagt, definitionen av "nyttig" har inget med den här diskussionen att göra, vilket du verkar ha svårt att förstå. Diskussionen rör sig om energiinnehåll i olika matvaror, vad man mår bäst av i längden är en helt annan diskussion.
2010-11-26, 23:18
Medlem
Hispers avatar
Ett antal inlägg raderade för OT. Tillsägelser utdelade för OT.

Jag är trött på det allmänna pajkastandet i tråden och ingen bidrar med något vettigt.

Jag låser tråden och hoppas att den faller i glömska

/Mod
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in