Ungefr hur mnga kalorier r det i en pizza? Jag vet att det r som att frga hur lngt ett snre r. Men ungefr? I en vanlig kebabpizza med vitlksss , vad rr det sig om? 500? 1000? 1500+?
2000 kalorier brukar man vl rkna med om jag inte r helt fel ute..
Hm. Lter ganska mycket tycker jag. Som trdskaparen redan r inne p s r det ju svrt att avgra. Men osten och den dr extrassen gr nog att det drar ivg en hel del.
Pizzor man kper i affren har jag fr mig brukar ligga runt 800 kcal.
X antal kalorier i en pizza vet jag inte, men om jag fr ta 19 points/dag och en pizza r (tror jag om jag inte minns fel) 36 points, s sger vl det en hel del. En liten bytta med risifrutti r 6 points.
Flottigt vrre, allts
I en vanlig "tom" pizza r det i princip tre ingredienser som str fr kalorierna: mjl, olja och ost.
I ett recept p "restaurangpizza" jag hittade p ntet s gr det t 2 kg mjl, 1 dl olja och 2 kg ost fr att baka 16 st pizzor. Tomatssen r obetydlig i sammahanget. Det innebr ~950 kcal / pizza.
Sedan tillkommer sjlvklart plgg (bearnaise-ss r ~500 kcal/dl, kebabktt ~250 kcal/100g) osv.
I en vanlig "tom" pizza r det i princip tre ingredienser som str fr kalorierna: mjl, olja och ost.
I ett recept p "restaurangpizza" jag hittade p ntet s gr det t 2 kg mjl, 1 dl olja och 2 kg ost fr att baka 16 st pizzor. Tomatssen r obetydlig i sammahanget. Det innebr ~950 kcal / pizza.
Sedan tillkommer sjlvklart plgg (bearnaise-ss r ~500 kcal/dl, kebabktt ~250 kcal/100g) osv.
pizza r "fetare" en strre kaloriebomb n mnga tror...
Enligt Mc Donalds hemsida r det 281 kcal i en mellan pommes frites.
S r det 2000 kcal i en pizza kan man krnga ca 7 mellan pommes p mc.
Om jag nu inte tnker fel, r nmligen helt i djungeln nr det gller snt hr.
h fan, det var ju en del. Ngon som har nn fundering om hur en kebabtallrik stller sig mot en kebabpizza? r det ngon klar skillnad eller r det ungefr samma, mnntro?
h fan, det var ju en del. Ngon som har nn fundering om hur en kebabtallrik stller sig mot en kebabpizza? r det ngon klar skillnad eller r det ungefr samma, mnntro?
Kebabtallriken lr vara bra mycket bttre (pommes r inte s illa som mnga tror).
ter du den utan pommes s r den ett klart bttre val n en kebabpizza(om du nu har pommes p den?), eftersom det inte r ngon olja i den.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!