2025-03-11, 16:57
Medlem
Malawi-Golds avatar
https://www.dn.se/podd/spotlight/den...en-i-thailand/

Nr Thailand legaliserar cannabis 2022 vill regeringen kickstarta ekonomin och locka dit turister efter pandemin. Industrin exploderar i landet nr bnder stller om sina odlingar och affrer kan slja marijuana ppet. Men avkriminaliseringen gr inte riktigt som man tnkt sig missbruket och brottsligheten kar. Nu lovar regeringen att strama t igen. Men hur pverkas de miljontals mnniskor som redan livnr sig p handeln?
Citera
2025-03-11, 17:34
Medlem
kalkryggars avatar
De var ppna med frn brjan att det bara var ett test och att de annonserade redan frn brjan att de skulle utvrdera och sen strama t. Men de har vl redan stramat t det rejlt en gng fr ngot r sen om jag minns rtt?

Jag har alltid frn brjan tyckt det var synd att de slppte fritt skiten. Som alltid s blir det bara mer kriminalitet och kande hlsoproblem. Det har forskning tydligt visat frn exempelvis USA.

Sen var ju Beatrice Snask snabbt ute och reagerade fint nr Colorado legaliserade
Citera
2025-03-11, 17:42
Medlem
MrDoomsdays avatar
Idiotiskt att legalisera utan regler!

Man skall inte rka cannabis innan hjrnan r frdigutvecklad, s lderstgrns behvs p 25 r.

Men sedan r det nog bde nyttigare och positivare n alkohol, men det behver kontrolleras s att inte barn och ungdomar fr tag p det.
Citera
2025-03-11, 17:46
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
De var ppna med frn brjan att det bara var ett test och att de annonserade redan frn brjan att de skulle utvrdera och sen strama t. Men de har vl redan stramat t det rejlt en gng fr ngot r sen om jag minns rtt?

Jag har alltid frn brjan tyckt det var synd att de slppte fritt skiten. Som alltid s blir det bara mer kriminalitet och kande hlsoproblem. Det har forskning tydligt visat frn exempelvis USA.

Sen var ju Beatrice Snask snabbt ute och reagerade fint nr Colorado legaliserade

Vi minns alla det frsta offret Jesse Pinkman, RIP

Jag sger tvrtom. Om polisen inte jagar folk som har nt gram p fickan kanske polisen lite oftare kan ta fast de som mrdar och vldtar andra.
Citera
2025-03-11, 18:39
Medlem
Klas-Vegass avatar
Thailand med sina sunkturister (ensamma mn) r antagligen smsta stllet att legalisera cannabis p.
De behvde knappast nya grupper av sunkturister????
Citera
2025-03-12, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Thailand med sina sunkturister (ensamma mn) r antagligen smsta stllet att legalisera cannabis p.
De behvde knappast nya grupper av sunkturister????

Thailand tidigare narkotikapolitik var ju s mycket bttre

Lite reglering r allt som behvs.
Citera
2025-03-12, 08:55
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Thailand tidigare narkotikapolitik var ju s mycket bttre

Lite reglering r allt som behvs.
Det har jag aldrig psttt. Jag sger bara att Thailand r sista platsen p denna jord som behver fler grupper av sunkturister som nd inte har mycket pengar (man har ju redan sexturisterna, glm inte att mnga r bgar och pedofiler).

Thailand var ju p vg att bli ett familjeturistml fram till Tsunami. Jag knner mnga som reste dit fram tom tsunamin men faktiskt ingen efter.

Dog thailands turistindustri en aning efter det? Kan ju vara ngot sdant som pverkat besluten?
Citera
2025-03-12, 09:14
Medlem
Varfr nmner man bde legalisering och avkriminalisering?
Och vad missbruket kade? Har man inte haft sex p ett tag och sen trffar ett fruntimmer s klart man kommer gka p...
Kriminaliteten kade, hur? Fler som brjade bruka Cannabis med hgre % THC n den lga 0.3% man tillt och slja densamma?

Oj d va hemskt det lter /s
Citera
2025-03-13, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det har jag aldrig psttt. Jag sger bara att Thailand r sista platsen p denna jord som behver fler grupper av sunkturister som nd inte har mycket pengar (man har ju redan sexturisterna, glm inte att mnga r bgar och pedofiler).

Thailand var ju p vg att bli ett familjeturistml fram till Tsunami. Jag knner mnga som reste dit fram tom tsunamin men faktiskt ingen efter.

Dog thailands turistindustri en aning efter det? Kan ju vara ngot sdant som pverkat besluten?

Ok jag missuppfatttde dig lite. Du har ju delvis rtt och just fr den anledningen vill jag inte beska Thailand (pga pedofiler mm) och jag har alltid nojjat fr att hamna i Thai fngelse s har aldrig kt dit men efter legalisering har jag tnkt p det men har inte blivit av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in