2025-03-11, 16:57
Medlem
Malawi-Golds avatar
https://www.dn.se/podd/spotlight/den...en-i-thailand/

När Thailand legaliserar cannabis 2022 vill regeringen kickstarta ekonomin och locka dit turister efter pandemin. Industrin exploderar i landet när bönder ställer om sina odlingar och affärer kan sälja marijuana öppet. Men avkriminaliseringen går inte riktigt som man tänkt sig – missbruket och brottsligheten ökar. Nu lovar regeringen att strama åt igen. Men hur påverkas de miljontals människor som redan livnär sig på handeln?
Citera
2025-03-11, 17:34
Medlem
kalkryggars avatar
De var öppna med från början att det bara var ett test och att de annonserade redan från början att de skulle utvärdera och sen strama åt. Men de har väl redan stramat åt det rejält en gång för något år sen om jag minns rätt?

Jag har alltid från början tyckt det var synd att de släppte fritt skiten. Som alltid så blir det bara mer kriminalitet och ökande hälsoproblem. Det har forskning tydligt visat från exempelvis USA.

Sen var ju Beatrice Snask snabbt ute och reagerade fint när Colorado legaliserade
Citera
2025-03-11, 17:42
Medlem
MrDoomsdays avatar
Idiotiskt att legalisera utan regler!

Man skall inte röka cannabis innan hjärnan är färdigutvecklad, så ålderstgräns behövs på 25 år.

Men sedan är det nog både nyttigare och positivare än alkohol, men det behöver kontrolleras så att inte barn och ungdomar får tag på det.
Citera
2025-03-11, 17:46
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
De var öppna med från början att det bara var ett test och att de annonserade redan från början att de skulle utvärdera och sen strama åt. Men de har väl redan stramat åt det rejält en gång för något år sen om jag minns rätt?

Jag har alltid från början tyckt det var synd att de släppte fritt skiten. Som alltid så blir det bara mer kriminalitet och ökande hälsoproblem. Det har forskning tydligt visat från exempelvis USA.

Sen var ju Beatrice Snask snabbt ute och reagerade fint när Colorado legaliserade

Vi minns alla det första offret Jesse Pinkman, RIP

Jag säger tvärtom. Om polisen inte jagar folk som har nåt gram på fickan kanske polisen lite oftare kan ta fast de som mördar och våldtar andra.
Citera
2025-03-11, 18:39
Medlem
Klas-Vegass avatar
Thailand med sina sunkturister (ensamma män) är antagligen sämsta stället att legalisera cannabis på.
De behövde knappast nya grupper av sunkturister????
Citera
2025-03-12, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Thailand med sina sunkturister (ensamma män) är antagligen sämsta stället att legalisera cannabis på.
De behövde knappast nya grupper av sunkturister????

Thailand tidigare narkotikapolitik var ju så mycket bättre

Lite reglering är allt som behövs.
Citera
2025-03-12, 08:55
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Thailand tidigare narkotikapolitik var ju så mycket bättre

Lite reglering är allt som behövs.
Det har jag aldrig påstått. Jag säger bara att Thailand är sista platsen på denna jord som behöver fler grupper av sunkturister som ändå inte har mycket pengar (man har ju redan sexturisterna, glöm inte att många är bögar och pedofiler).

Thailand var ju på väg att bli ett familjeturistmål fram till Tsunami. Jag känner många som reste dit fram tom tsunamin men faktiskt ingen efter.

Dog thailands turistindustri en aning efter det? Kan ju vara något sådant som påverkat besluten?
Citera
2025-03-12, 09:14
Medlem
Varför nämner man både legalisering och avkriminalisering?
Och vadå missbruket ökade? Har man inte haft sex på ett tag och sen träffar ett fruntimmer så klart man kommer göka på...
Kriminaliteten ökade, hur? Fler som började bruka Cannabis med högre % THC än den låga 0.3% man tillät och sälja densamma?

Oj då va hemskt det låter /s
Citera
2025-03-13, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det har jag aldrig påstått. Jag säger bara att Thailand är sista platsen på denna jord som behöver fler grupper av sunkturister som ändå inte har mycket pengar (man har ju redan sexturisterna, glöm inte att många är bögar och pedofiler).

Thailand var ju på väg att bli ett familjeturistmål fram till Tsunami. Jag känner många som reste dit fram tom tsunamin men faktiskt ingen efter.

Dog thailands turistindustri en aning efter det? Kan ju vara något sådant som påverkat besluten?

Ok jag missuppfatttde dig lite. Du har ju delvis rätt och just för den anledningen vill jag inte besöka Thailand (pga pedofiler mm) och jag har alltid nojjat för att hamna i Thai fängelse så har aldrig åkt dit men efter legalisering har jag tänkt på det men har inte blivit av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in