Citat:
Ursprungligen postat av
Dengrova
Ser på ratsit att en värdelös kollega ligger 75 000 över mig i inkomst. Så min fråga är helt enkelt om barnbidraget han får är inräknat här ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dengrova
Han har varit på ett liknande företag innan. Därför satte dom en högre lön för han. Han är dock extremt ineffektiv och väldigt slö. Cheferna vet om att hans anställning inte är lyckad. Dom kan ersätta honom men inte mig . Jag har ett mycket starkt förhandlingsläge då många av våra kunder rycker i mig.
Han jobbade väl i det ANDRA företaget under perioden Ratsit visar?
OM du har RÄTT kan du ju använda det i löneförhandling,
MEN OM du har FEL så gör du bort dig om du försöker göra så
((Jag "fick" ca 30 % löneförhöjning då en var handplockad från en konkurrent, men han klarade inte att göra en tredjedel av arbetsuppgifterna vi delade på, så han slutade så det blev tillbaka till att jag och chefen skulle göra allt jobb delat på bara två igen. Då passade jag på att kräva löneförhöjning
På min första anställning dubblade jag min lön på 3 år, genom att kräva löneförhöjning varenda gång det var mycket att göra, för facket/ledningen hade retat upp mig genom att sänka min lön.))
Man kan kräva hög lön om man jobbar i ett tillräckligt litet företag att ens arbetsinsats märks tydligt och man jobbar bra