2025-03-11, 08:34
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjakuken
Hurså, tror du att du är någon jävla mellanstadielärare som ska ha min uträkning eller?

1250 × 60 = 75.000 äpplen.

Din uträkning är baserad på att man får barnbidrag en gång om året, och dessutom bortser från flerbarnstillägget. Så inget i din uträkning är rätt öht. Man behöver inte vara mellanstadielärare för att veta det.

För övrigt räknas inte barnbidrag som beskattningsbar inkomst, och borde således inte synas alls på ratsit.
Senast redigerad av sneakydude 2025-03-11 kl. 08:36.
Citera
2025-03-11, 09:01
Medlem
Får inte kollegan en notis om att just du har kollat upp lönen?
Citera
2025-03-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myyyyyy
Får inte kollegan en notis om att just du har kollat upp lönen?

Nej, det är anonymt
Citera
2025-03-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag håller med dig det måste vara något fel i huvudet när man måste kolla upp sådana saker.
Konstigt att man inte kan sköta sina egna saker. Jag vet inte hur man tänker när man måste kolla upp andra.
Jag tror att det är någon form av sjukdom på något sätt.

Jag tror att du inte investerat 400k i högskoleutbildning och har som mål i livet att tjäna mycket pengar och då förstår du inte varför det är intressant att undersöka och jämföra sitt egna och andras värde.
Citera
2025-03-11, 09:32
Medlem
75.000 mer per år eller per månad 😆
Citera
2025-03-11, 09:34
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag håller med dig det måste vara något fel i huvudet när man måste kolla upp sådana saker.
Konstigt att man inte kan sköta sina egna saker. Jag vet inte hur man tänker när man måste kolla upp andra.
Jag tror att det är någon form av sjukdom på något sätt.
Det är väl en form av självskattning för att se hur man ligger till. Det är sunt att ha koll på sin konkurrens, men man ska ge det mycket lite fokus, blir snabbt toxiskt istället för stödjande.
Citera
2025-03-11, 09:42
Medlem
MyJustices avatar
Gå och fråga honom .
Säg så här
Jag har kollat upp din inkomst på ratsit
Kan du berätta för mig vart du får din inkomst ifrån
Citera
2025-03-11, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Hur fan kan det tillåtas att man kan kolla vad andra tjänar? Finns det inga privacy sekretess lagar i Sverige? Jag kan inte föreställa mig att det tillåts i något annat land.
Helsjukt!

Allting är ju helt öppet i Sverige vi har haft ett bra samhälle men det försvann på 2000 talet. Nu kan vi inte ha det öpppet längre enligt mig
Citera
2025-03-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Hur vet du att det inte är du som är den värdelösa av er?

En av dem snokar, den andra gör det inte. Känns rätt tydligt vem som verkar mest värdelös
Citera
2025-03-11, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Din uträkning är baserad på att man får barnbidrag en gång om året, och dessutom bortser från flerbarnstillägget. Så inget i din uträkning är rätt öht. Man behöver inte vara mellanstadielärare för att veta det.

För övrigt räknas inte barnbidrag som beskattningsbar inkomst, och borde således inte synas alls på ratsit.

Det baseras på att man mäter månads inkomst, det framgår ingenstans att det är års inkomst som mäts.
Citera
2025-03-11, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Barnbidrag för 60 barn ger 900.000:-/år....

I månaden din mupp. Vart får du år ifrån?
Citera
2025-03-11, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fogfury
Får man bara barnbidrag en gång per år?

Nä en gång i månaden din idiot. Man jämför väl fan inte årsinkomst och funderar vart 75k kommer ifrån. Det räcker med lite övertid. Så jag utgår ifrån att det är månads inkomst han jämför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in