2025-03-10, 12:42
Helt pltsligt kommer jag inte in p Flashback svida jag inte stnger av min VPN Mullvad.

Har installerat om min vpn, startat om datorn och raderat all historik med kakor och cashe men jag kommer fortfarande inte in.

Jag har samma vpn p min mobil och dr kommer jag in p flashback utan problem.

Tips?
Citera
2025-03-10, 13:02
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Helt pltsligt kommer jag inte in p Flashback svida jag inte stnger av min VPN Mullvad.

Har installerat om min vpn, startat om datorn och raderat all historik med kakor och cashe men jag kommer fortfarande inte in.

Tips?
Det r tvrtom. Det r Flashbacks server som blockerar din VPN-leverantrs IP-nr.
Testa att byta VPN-server (under instllningar p Mullvad-appen) tills det fungerar.
Citera
2025-03-10, 14:41
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Tips?

Mobiler anvnder frmst ipv6 men du kr antagligen ipv4 hemma. Det innebr att det kan vara helt olika terminerings-noder nr du kr vpn p mobilen och datorn. Prva att byta i instllningarna s kommer det nog att funka.
Citera
2025-03-12, 22:27
Moderator
Chantres avatar
Ntverk och datorkommunikation --> Flashback
/Moderator
Citera
2025-03-13, 10:07
Administrator
admins avatar
Citat:

Tips?

Jag svarade p en liknande frga igr, fast i en annan trd.
Du kan lsa svaret hr.
"Vi frsker blockera "skadlig trafik", men utan att blockera VPN-tjnsterna. Eftersom VPN-tjnsternas ip-adresser inte r publika, s kan det ibland resultera i att ven delar av deras nt blockeras. Vi frsker givetvis plocka bort de felaktiga blockeringarna s snabbt som mjligt, men detta r orsaken till att vissa VPN-tjnster ibland har problem."
Det r givetvis extremt olyckligt ifall du haft problem att beska forumet med Mullvad VPN.
Vi har noll intresse av att blockera denna trafik. Snarare tvrtom.
Eftersom vi inte vet exakt vilka ip-adresser Mullvad VPN anvnder, s r det svrt fr oss att vitlista samtliga adresser. Men de ip-adresser vi har knnedom r alla OK p Flashback. Fr vi knnedom om ngot ip som blivit felaktigt blockerat s plockar vi givetvis bort denna blockering omgende, s fort vi upptckt den felaktiga blockeringen.

admin
Citera
2025-03-14, 17:05
Medlem
Jag har alltid haft sidan som ikon p hemskrmen (iPhone). Den har fladdrar i flera dar utan att visa nt och hur jag n frsker lyckas jag inte lgga upp sidan p hemskrmen. Hjlp mig!!!!!
Citera
2025-03-19, 07:19
Flashback bannar VPN?

Jag har problem med tillgng till Flashback via VPN. Nstan aldrig numer fungerar access frn Sverige-IP, inte heller Norge eller Danmark fungerar srskilt bra. Byter jag till Finland fungerar det oftast, eller andra lnder lngt bort.

Begrnsar Flashback anvndarnas tillgng om man anvnder anonymiserande tjnster?
Citera
2025-03-19, 07:35
Medlem
Vi bor i Stazi EU, de har skert blivit tillsagda p FB. Admin gick ut med ett statement och sa att de inte blockerar VPN osv, men min har inte fungerat p veckor nu.
Citera
2025-03-19, 07:56
Moderator
Maviels avatar
Det pgr en hel del arbete bakom kulisserna p Flashback just nu och det kan bitvis pverka bland annat tillgngen till forumet med VPN. Det finns flertalet trdar om det - Admin har uttalat sig i trden som jag sammanfogar denna med.

(FB) VPN blockar Flashback

/Moderator
Citera
2025-03-19, 09:42
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag svarade p en liknande frga igr, fast i en annan trd.
Du kan lsa svaret hr.
"Vi frsker blockera "skadlig trafik", men utan att blockera VPN-tjnsterna. Eftersom VPN-tjnsternas ip-adresser inte r publika, s kan det ibland resultera i att ven delar av deras nt blockeras. Vi frsker givetvis plocka bort de felaktiga blockeringarna s snabbt som mjligt, men detta r orsaken till att vissa VPN-tjnster ibland har problem."
Det r givetvis extremt olyckligt ifall du haft problem att beska forumet med Mullvad VPN.
Vi har noll intresse av att blockera denna trafik. Snarare tvrtom.
Eftersom vi inte vet exakt vilka ip-adresser Mullvad VPN anvnder, s r det svrt fr oss att vitlista samtliga adresser. Men de ip-adresser vi har knnedom r alla OK p Flashback. Fr vi knnedom om ngot ip som blivit felaktigt blockerat s plockar vi givetvis bort denna blockering omgende, s fort vi upptckt den felaktiga blockeringen.

admin
Vad r den nskade metoden fr inrapportering av frn vilka IP som anvndarna inte kommer t forumet via VPN?
Citera
2025-03-20, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Vad r den nskade metoden fr inrapportering av frn vilka IP som anvndarna inte kommer t forumet via VPN?

Undrar samma.
Citera
2025-03-22, 23:30
Tekniker
grottfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen

Citat:
Ursprungligen postat av Dioll99
Undrar samma.

Tills vidare kan ni PM:a mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här