SD har varit tydigt kompromissad eller falsk opposition länge, men det trodde inte folk på då... "sd2006, sd2010, sd2014" var folks signatur överallt .. övervägde att proteströsta en gång på 2006 innan jag såg deras uppenbart mall-skrivna intetsägande partiprogram precis som resten av klöverpartierna, noll och ingenti⁴ng där. Fanns inte en chans då.
"Nä rösta inte på X då tar det röster för SD som är det viktigaste i världen, SD 2006, SD2010!"... Lät mantrat och gör det säkert fortfarande på forumen.
INGEN från SD sa vad jag vet ett enda ord om de absurda så kallade "vaccinpassen" heller förresten. (Ej att förglömma)
Fanns inget tydligt i vad de menade med hjälp på plats över extremt kostandsineffektiv massinvandring trots att lösningarna och argumenten för hjälp på plats och stängd gräns för bidragsmigration borde vara väldigt enkla att förstå och väldigt viktiga att skriva ut planer och metoder för.
Alltså något som båda sidor av det politiska "höger-vänsterspektrumet" kan vara överens om. Har skrivit om det tusen ggr på flashback och många ggr fler på andra ställen i hopp on att det en dag ger effekt, men det får tiden visa. Det händer en del saker iaf tack vare många som jobbar för det. jag har behövt ta mig tid för annat.
Att gå mot lokal självförsörjning överallt skulle lösa ungefär kanske hälften av världens utmaningar rakt av (genom ekosystemdesignade multibruk, matskogar s.k. permaculture, regenerative farming, landskaps,-och ökenrehabilitering, jorduppbyggnad osv) i varje land vilket absolut går att göra. inklusive orsaken till många konflikter och osäkerhet med resurser/mat/vatten, vilket leder till migration, osv försvinner, men är emot en stor del av bankregimens och så vidares intressen fortfarande då folk då riskerar bli oberoende av det heliga skuldsystemet och därför också emot de etablerade, köpta/kompromissade partiernas intressen som hellre fortsätter jobba för centralisering åt privata intressen, centralbanker, investeringsgrupper och kanske religiösa eller vad vet jag, finns säkerligen en mängd motivationer att fortsätta på samma räls oavsett konsekvenserna för annat. Folk, nationer, bra levnadssätt, kulturer, traditioner, djur och frisk natur.
Bra att du tog upp det med betesrätten för kor med, som om djurindustrierna inte är förkastliga nog, hur kan man med gott samvete vilja göra så.. Visste inte att de också röstade för det!
Det finns säkerligen bra folk som försöker göra sitt bästa för land och folk (och djur & natur får man hoppas) inom partiet med, antagligen J.Å. med, men han har uppenbarligen hållhakar eller liknande på sig, utpressning och hot är vanligt inom politik som är ett mörkt spel som ovan nämnde och saker har talat sitt tydliga språk och jag är mao inte förvånad det minsta...
Senast redigerad av Room531 2025-03-09 kl. 22:40.