• 1
  • 2
2025-03-09, 17:25
Medlem
slutaletas avatar
Priset på energidryck har impmoderat och ligger nu 25% lägre, anekdotiskt.

Är det för att tatuerade byggjobbare blivit arbetslösa och inte äter frukost längre? Kommer fler varor kraftigt gå ner i pris eller är det bara varor som får anses som totalt överflödig inom dagligvaru som går ner?
Citera
2025-03-09, 17:31
Medlem
Inhale82s avatar
Det har jag inte märkt, vilken energidryck menar du?

Royal, Powerking, Wolverine och Lidls egna eller?
Sånt där piss fattar jag inte att folk dricker ens, jävla White Trash dricka.
Citera
2025-03-09, 17:37
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82

Sett i butiken att bla Monster gått ner kraftigt i pris. Även kampanjer duggar rätt på Redbull och övriga.

Min spaning är att de fattiga har blivit fattigare och deras nektar justeras ner i pris.
Citera
2025-03-09, 17:38
Medlem
Red Bull kostade väl 25 kr styck för några år sedan nu är det väl halva,
powerking och lidls budgetvarianter kostar väl 6-7 kr smakar exakt samma.
Citera
2025-03-09, 17:39
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Har inte märkt något, dock har jag märkt att priserna på energidryck i allmänhet stått ganska stilla, det går fortfarande bra att hitta monster för 10kr idag som det gjorde för 5 år sedan innan inflationen tog fart.
Citera
2025-03-09, 17:40
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Sett i butiken att bla Monster gått ner kraftigt i pris. Även kampanjer duggar rätt på Redbull och övriga.

Min spaning är att de fattiga har blivit fattigare och deras nektar justeras ner i pris.

Är det i större butiker du noterat detta?
Billigaste jag sett är 10:- för en Monster, finns på VIP och Hemmakväll där de verkar köra stående kampanjer.
Jag antar att de köper in dom för strax under 10 spänn, kanske 7-8:- eller liknande.
Frågade killen i kassan och han sa att det är bättre business att gå med någon krona rabatt eftersom folk gärna köper en platta istället för 1 dricka.
Citera
2025-03-09, 17:43
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Har inte märkt något, dock har jag märkt att priserna på energidryck i allmänhet stått ganska stilla, det går fortfarande bra att hitta monster för 10kr idag som det gjorde för 5 år sedan innan inflationen tog fart.

Aldrig sett en Monster för 10kr. 13kr idag vid köp av 2st.

Tydligen går det rea och kampanja rent skit, finns det inte marginaler nog på vettiga varor?
Citera
2025-03-09, 17:44
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:

Tvärtom från vad jag sett. En liten Powerking har smygit sig upp till 10kr på min lokala affär, medans du kan i princip alltid få en Celsius/Nocco för just under 20 och stundtals betydligt bättre än så.

När jag först började se Celsius/Nocco i affärerna gick de även då på 20kr vill jag minnas, vilket är typ 15 år sen? Så sett till inflationen är det allt annat än dyra idag.

Det är helt klart rimligt däremot, det har ju tidigare varit ett prishopp mellan läsk och energidryck som tillverkarna uppenbarligen kunnat stoppa rakt ner i vinstfickan.
Senast redigerad av Dirty. 2025-03-09 kl. 17:47.
Citera
2025-03-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Priset på energidryck har impmoderat och ligger nu 25% lägre, anekdotiskt.

Är det för att tatuerade byggjobbare blivit arbetslösa och inte äter frukost längre? Kommer fler varor kraftigt gå ner i pris eller är det bara varor som får anses som totalt överflödig inom dagligvaru som går ner?
Marknaden är övermättad och de billigare alternativen tar marknadsandelar så att de dyrare märkena måste pressa priserna.
Citera
2025-03-09, 19:05
Medlem
67arigGubbes avatar
Är väl bara tonåringar som dricker dess giftdryck?

De har ej råd med barnbidraget och då måste priset sänkas för att få tillbaka konsumenter.

Vilken människa över 30 dricker energidryck? Då har man något fel i huvudet.
Citera
2025-03-09, 19:06
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Lidls egna säljs på rea för 4,90 styck nu.
Smakar som Red Bull.
Citera
2025-03-09, 19:10
Medlem
Monster 249 + pant for 24 burkar vid norsk/svenska gränsen förra veckan. Även Red bull var billigare än normalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in