• 1
  • 2
2025-03-09, 14:44
Medlem
Mr.RedHats avatar
Har märkt vid några tillfällen (fler än fem) att det inte skrivs ut vilka åtgärder som vidtas. Det gäller främst när trådar flyttas eller slås samman som jag märkt det. Kan förstå att det inte alltid skrivs ut när det rensas på OT.
Jag vill ogärna hänga ut någon enskild moderator (vet iofs inte vem det är) eller peka på ett visst forum (det har varit olika), så jag frågar rent generellt:

Ska moderatorerna alltid ange när en moderatoråtgärd vidtas? Om inte, varför inte?
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-03-09 kl. 14:48.
Citera
2025-03-09, 14:48
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Om inte, varför inte?
Tid och onödigt arbete, modsen får inte betalt för att arbeta utan gör det gratis på sin fritid. Har du redan ägnat de senaste timmarna åt att rensa 10 trådar på skit så kanske du inte är på humör att behandla den elfte upprepningstråden om samma sak med silkesvantar...
Citera
2025-03-09, 14:49
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tid och onödigt arbete, modsen får inte betalt för att arbeta utan gör det gratis på sin fritid. Har du redan ägnat de senaste timmarna åt att rensa 10 trådar på skit så kanske du inte är på humör att behandla den elfte upprepningstråden om samma sak med silkesvantar...
Jo, men när trådar flyttas eller slås samman? Off-topic rensningar har jag inga synpunkter på.
Citera
2025-03-09, 14:52
Medlem
manfalangs avatar
Skulle bara göra forumet oläsligt och ointressant med meddelande om sådant hela tiden.
Citera
2025-03-09, 16:23
Medlem
Citat:
onödigt arbete,
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Skulle bara göra forumet oläsligt och ointressant med meddelande om sådant hela tiden.
Moderatorerna borde alltså inte ange åtgärder, har jag förstått det rätt?
Citera
2025-03-09, 17:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Det är ingen som tvingar någon att vara moderator. De är alla ersättliga. Har man inte tid att moderera så ska man inte göra det
Citera
2025-03-09, 17:26
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jo, men när trådar flyttas eller slås samman? Off-topic rensningar har jag inga synpunkter på.

Jo - det är vår rutin att vi ska göra en notis om vad vi gjort och varför. Antar att mänskliga faktorn ibland händer och det missas. Har du några exempel som du vill delge så kan vi ju kolla närmre på det.

Flyttmeddelande - sammanfogning - rubrikändring brukar i allafall jag göra ett inlägg om.
Citera
2025-03-09, 17:34
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jo - det är vår rutin att vi ska göra en notis om vad vi gjort och varför. Antar att mänskliga faktorn ibland händer och det missas. Har du några exempel som du vill delge så kan vi ju kolla närmre på det.

Flyttmeddelande - sammanfogning - rubrikändring brukar i allafall jag göra ett inlägg om.
Denna tråden låg först i Resor -> USA och flyttades till juridik. Tror det var jag som rapporterade den.
(FB) Hur bra tror ni ambassaden kollar brottsregister?

Det är den jag med enkelhet kan visa på. Men flera trådar som sammanfogats i Arbetsliv- och arbetsmarknads-forat anger inte något moderatormeddelande.

Som sagt, vill inte rikta något kritik mot enskild moderator. Det är egentligen ingen stor grej. Men som vid flyttningen av ambassad-tråden så uppstod nästa problem: Rubriken blev otydlig.
Nu är den tråden död och besvarad, så behöver enligt mig inte direkt vidtas några fler åtgärder.
Citera
2025-03-09, 17:42
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Denna tråden låg först i Resor -> USA och flyttades till juridik. Tror det var jag som rapporterade den.
(FB) Hur bra tror ni ambassaden kollar brottsregister?

Det är den jag med enkelhet kan visa på. Men flera trådar som sammanfogats i Arbetsliv- och arbetsmarknads-forat anger inte något moderatormeddelande.

Som sagt, vill inte rikta något kritik mot enskild moderator. Det är egentligen ingen stor grej. Men som vid flyttningen av ambassad-tråden så uppstod nästa problem: Rubriken blev otydlig.
Nu är den tråden död och besvarad, så behöver enligt mig inte direkt vidtas några fler åtgärder.

Det blir ett automatiskt flyttmeddelande vid flytt om man kryssar i en ruta för det - misstänker att det i det aktuella fallet bara missats. Ibland blir det ju tokigt.Vi är inte mer än människor. Jag ser att det missats i den aktuella tråden.

Jag kan lyfta internt och påminna om det nu är så att det förekommit lite oftare.
Citera
2025-03-09, 17:47
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Det blir ett automatiskt flyttmeddelande vid flytt om man kryssar i en ruta för det - misstänker att det i det aktuella fallet bara missats. Ibland blir det ju tokigt.Vi är inte mer än människor. Jag ser att det missats i den aktuella tråden.

Jag kan lyfta internt och påminna om det nu är så att det förekommit lite oftare.
Jag förstår. Tack!

Edit: tog en kik i arbetsmarknadsforumet igen och ser att jag kan ha missat modmeddelandet. Men vet att det har förekommit fler gånger än vid ambassad-tråden. Lägger tyvärr inte alla på minnet. Så poängen kvarstår
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-03-09 kl. 18:21.
Citera
2025-03-09, 19:08
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:

Ja du är ju en vettig moderator iaf, men finns en heldel rötägg!

Flyttas en tråd - vem bryr sig om modmed det är väl snarare till modsen på mottagarsidan för att kunna diskutera sinsemellan om de är oense kring flytt.

Det enda modmed som bör vara obligatorisk är rubrikändring. Detta bör alltid meddelas!

För övrigt tycker jag rubrikändring bör vara FÖRBJUDET!
Citera
2025-03-09, 19:37
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Ja du är ju en vettig moderator iaf, men finns en heldel rötägg!

Flyttas en tråd - vem bryr sig om modmed det är väl snarare till modsen på mottagarsidan för att kunna diskutera sinsemellan om de är oense kring flytt.

Det enda modmed som bör vara obligatorisk är rubrikändring. Detta bör alltid meddelas!

För övrigt tycker jag rubrikändring bör vara FÖRBJUDET!

Fast det är ju rätt bra att kunna följa vad som hänt med tråden. Kan jag tycka. Även i förekommande fall när det kanske inte är uppenbart - varför tråden flyttas.

Gällande rubriker så ändrar vi ju inte för att vi vill vara klåfingriga utan vi ingriper bara i de fall då rubriken rapporterats eller funnits bryta mot vårt regelverk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in