2025-03-09, 13:15
Medlem
Hej . Har prövat länge och googlat etc men inget fungerar . Det var för ca 3 månader sedan mitt FB konto blev avstängt pga någon försökte hacka det och min Instagram . Fick igång Instagram igen men FB står fortsatt stilla med texten

” Ditt Facebook-konto har stängts av eftersom Instagram-kontot lcjames_roman_f9h3yn inte följer våra regler.
Du har 70 dagar kvar att överklaga. Logga in på ditt länkade Instagram-konto för att överklaga vårt beslut.”

Hur fan överklagar man på Instagram ? Har letat och letat men finns fan ingenstans där jag överklaga via Instagram , någon som varit med om liknande sak ? Tack
Citera
2025-03-09, 13:36
Medlem
MrDoomsdays avatar
Fråga Grok, är mitt bästa tips! den vet allt!
Citera
2025-03-09, 13:44
Medlem
Hej MrDoomsday. Sorry är helt ny här inne och vet inte om det är en person här inne du refererar till eller vad , om så hur kontakter jag Grok 😅?
Citera
2025-03-09, 14:32
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Går ej, du får skapa nytt konto.
Citera
2025-03-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Går ej, du får skapa nytt konto.

Hej . Okej hmm konstigt de skriver man kan ”överklaga” 😂. Det konstiga är jag kunde överklaga för Instagram när den blev stängd samtidigt och FB är sammankopplat men får inte till att ”överklaga” på den . Fick skicka in bild på Pass för att få tillgång till Instagram igen , borde kunna gå på FB också tycker man
Citera
2025-03-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Fråga Grok, är mitt bästa tips! den vet allt!

Hej MrDoomsday. Sorry är helt ny här inne och vet inte om det är en person här inne du refererar till eller vad , om så hur kontakter jag Grok 😅?
Citera
2025-03-09, 15:37
Medlem
MrDoomsdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo87
https://grok.com/
Citera
2025-03-09, 15:54
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo87
Hej . Har prövat länge och googlat etc men inget fungerar . Det var för ca 3 månader sedan mitt FB konto blev avstängt pga någon försökte hacka det och min Instagram . Fick igång Instagram igen men FB står fortsatt stilla med texten

” Ditt Facebook-konto har stängts av eftersom Instagram-kontot lcjames_roman_f9h3yn inte följer våra regler.
Du har 70 dagar kvar att överklaga. Logga in på ditt länkade Instagram-konto för att överklaga vårt beslut.”

Hur fan överklagar man på Instagram ? Har letat och letat men finns fan ingenstans där jag överklaga via Instagram , någon som varit med om liknande sak ? Tack

Hade du samma lösenord på två olika tjänster???
Citera
2025-03-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Hade du samma lösenord på två olika tjänster???

Hej . Ja olika lösenord . Blev spärrad på båda samtidigt men följde instruktionerna på Instagram så fick jag den tillbaka när jag skickat in Pass bild , den är sammankopplad till FB . Tycker det är konstigt det står man kan överklaga via Instagram men finns ju ingenstans att klaga 😂. Står ju också att någon Instagram konto som inte är mitt inre följt reglerna så konstigt allting 😅
Citera
2025-08-17, 00:03
Medlem
Det är bra, jag hatar Facebook
Citera
2025-08-19, 01:11
Medlem
Jag blev permanent avstängd från Facebook och Instagram 2024 efter att ha postat en bild på World Trade One i NY, insvept i regnmoln med bildtexten ”Dålig dag att ha biljetter till utkiken” med motiveringen att jag hyllat en terrorattack.

Ända sättet att få igång ett nytt Facebook/ Insta är att:
Köpa ny telefon/dator
Skaffa ett nytt ID för att hantera enheter (så ett nytt Apples D om man kör iPhone) eftersom Meta känner av metadata från enheten man använder.
Skapa ny FB/Insta-användare med ny epost.
Inte lägga upp nån bild på sig själv.
Inte lägga till för mycket gamla polare.

Alltså ett jävla meck som inte är värt det.
Det är deras AI som bannar folk till höger å vänster. I USA är det tiotusentals som blivit avstängda och det pågår en massa class action lawsuits etc som kanske kommer skapa förändring men föga troligt. Bättre då att skapa en konkurrent till Facebook och bjuda in sina kompisar där istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in