Citat:
Ursprungligen postat av
Cuttherope
Beror nog mest på att "Vanligt" folk har har pengar över efter räkningarna är betalda nuförtiden, speciellt bortskämda barnfamiljer med alla bidrag.
Jag menar inte villaägare med en medelsvenssonlön, dessa måste lägga i princip alla pengar som blir över på reparation och underhåll av villan.
Hyresgäster i lägenhet däremot, med barnbidrag osv,dessa får mycket pengar över som de vill köpa nya bilar för.
Då kan de åka runt och glänsa,medans de vabbar från jobbet, och låtsas vara höginkomsttagare.
Har själv sett detta massa gånger vid hämtning/ lämning på dagis.
Förövrigt lönar det sig verkligen att äga säg 10år gammal bil som ju går sönder ofta?
En 2-5 år gammal bil behöver i princip bara lite service, inga reparationer är min erfarenhet.
Har en bekant som ägde en 15år gammal volvo.
Nästan varje månad lämnade han in den på reparation för ca 5000kr.
Nu är detta några år sedan , kanske 10-15 år.
Jag sa att du kan ju köpa en Dacia sandero för 805kr/månad på avbetalning, du får en helt ny bil och sparar ca 4000kr/ månad.
Detta ville hans trångsinta lilla huvud inte ta in, han ville minsann ha kvar sin volvo sa han.
Haha jag brukar också kika på vad villor har på garageuppfarten, överlag tycker jag det är fräscha bilar.
Lite skruttiga mer utåt landet men helt enkelt för att de kan laga själv?
Syns inte lika mkt att folk börjat käka falukorv och slutat resa (inget fel med det men!)
Känner inte igen det med att bilar just skulle gå sönder efter x år, tycker det stämmer mer med x tusen mil
Och tippar mer på svarta pengar än bidrag, kör man i vissa kulturområden är det väldigt blandad fordonsflotta och alltid någon som mekar!
Sorry offtopic