• 2
  • 3
2025-03-09, 17:45
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Är du bara ute efter att spela så går det ju jättebra att spela på dator genom en emulator.
Är du ute efter originalhårdvaran blir det lite dyrare och svårare.
Citera
2025-03-09, 19:00
Medlem
Elementarts avatar
Om du vill ha ett oöppnat Super Nintendo så får du nog betala många tusenlappar, bara Snes Classics som kom ut för flera år sedan kan kosta uppemot 3000 oöppnad idag.
Citera
2025-03-09, 20:12
Medlem
Den fick fötter och sprang?
Citera
2025-03-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Är du bara ute efter att spela så går det ju jättebra att spela på dator genom en emulator.
Är du ute efter originalhårdvaran blir det lite dyrare och svårare.

Det här. Finns kontroll på Kjelle bland annat. https://www.kjell.com/se/produkter/t...ng-snes-p93805

Annars finns begagnade Nintendo Classic Mini att buda hem på Tradera. Tror många tröttnade på dem efter att nyhetens behag lagt sig.
Citera
2025-03-09, 22:02
Medlem
Det krävs en bra CRT-TV för att undvika input lag och bildfördröjning vid skalning till 240p, samt för att få rätt pixel-skalning.

En modern TV ger inte samma känsla som en CRT. DKanske funkar med RetroTINK 5X eller Framemeister på en ny TV, eftersom de hanterar uppskalning och bildkvalitet på ett mer optimerat sätt.
Citera
2025-03-09, 23:49
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Famicom är originalkonsolen i Japan som blev NES i västvärlden. Jag köpte Nintendo Classic Mini: NES, SNES men även Famicom eftersom de förinstallerade spelen skilde sig lite mot Mini NES.

Ville bl.a. ha Solomon's Key vilket jag spenderade många timmar på "back in the day". Det spelet finns på Mini Famicom men inte på Mini NES, (plus att det är lite häftigt att ha originalkonsolen från Japan i miniformat.)

Du vet att man kan flasha om dom och lägga in vilka spel som du vill?
Citera
2025-03-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Varför lägga massa pengar på något sådant gammalt som är sämre på allt?

Spelen var bättre förr! Tv-serier, filmer, samhället det mesta var bättre förr. Möjligt att unga tänker annorlunda om det men dom kommer sen sitta med Playstation 8 och säga att spelen på PS5 var mycket bättre än dom (förmodligen) än mer poliskt korrekta hålla i handen från början till slut spelen på PS8. Nu sitter jag och spekulerar vilt om framtiden så klart
Citera
2025-03-17, 22:54
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Spelen var bättre förr! Tv-serier, filmer, samhället det mesta var bättre förr. Möjligt att unga tänker annorlunda om det men dom kommer sen sitta med Playstation 8 och säga att spelen på PS5 var mycket bättre än dom (förmodligen) än mer poliskt korrekta hålla i handen från början till slut spelen på PS8. Nu sitter jag och spekulerar vilt om framtiden så klart

Det är nog mest för att du är lite gubbig och sentimental. Tekniken går framåt, det gäller i krig, och det gäller i spel med.
Citera
2025-03-18, 08:33
Medlem
fsdfsdfs avatar
"Super Nintendo, Sega Genesis, when I was dead broke, man I couldn't picture this!"

(Jag har väntat i 30 år på att få citera Biggie Smalls - så nu var det det dags)
Citera
2025-03-18, 10:14
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Det är nog mest för att du är lite gubbig och sentimental. Tekniken går framåt, det gäller i krig, och det gäller i spel med.

Tekniken går framåt ja, men ett bra spel är ett bra spel det handlar om spelglädje inte hur bra grafiken är etc
Citera
2025-03-18, 11:25
Medlem
Vatos.Locoss avatar
SNES var för nördar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto