• 1
  • 2
2025-03-08, 20:55
Medlem
HeavyPops avatar
Hej alla nördar.

Var köper jag ett NYTT super nintendo med tillhörande spel? Efterfrågan är stor, men ändå hittar jag bara begagade på internet
Citera
2025-03-08, 20:58
Medlem
Enterprises avatar
Förmodligen på samma ställe som du köper en oanvänd NY Commodore 64, på auktionshuset, med miljoner redo på bankkontot.
Citera
2025-03-08, 21:08
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Förmodligen på samma ställe som du köper en oanvänd NY Commodore 64, på auktionshuset, med miljoner redo på bankkontot.
Nej. Finns konsoler som inte öppnats som säljs för runt 20k, likt den nedan. Sen kan man fråga sig varför man just behöver en ny oöppnad då funktionaliteten inte nödvändigtvis är bättre än en öppnad men väldigt sparsam använd.

https://www.ebay.com/itm/23566367425...Bk9SR6aR7fWuZQ
Senast redigerad av TurretWithHatch 2025-03-08 kl. 21:11.
Citera
2025-03-08, 21:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurretWithHatch
Nej. Finns konsoler som inte öppnats som säljs för runt 20k, likt den nedan. Sen kan man fråga sig varför man just behöver en ny oöppnad då funktionaliteten inte nödvändigtvis är sämre än en öppnad men väldigt sparsam använd.

https://www.ebay.com/itm/23566367425...Bk9SR6aR7fWuZQ
Ok jag överdrev en smula. Men vad ligger en oöppnad NES på?
Citera
2025-03-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Hej alla nördar.

Var köper jag ett NYTT super nintendo med tillhörande spel? Efterfrågan är stor, men ändå hittar jag bara begagade på internet

Tillverkningen av snes-konsoler upphörde la på 90-talet. Men du kan få tag i en begagnad konsol för någon femhundring eller hitta en oanvänd konsol för x antal tusen kronor.
Citera
2025-03-08, 21:20
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ok jag överdrev en smula. Men vad ligger en oöppnad NES på?
Det är ju inte en NES till att börja med såsom frågeställningen åsyftar. Då det finns oöppnade SNES-spel som går för 2-3k så skulle det inte förvåna mig om en oöppnad SNES går för det tiodubbla, i stil med en oöppnad Commodore.
Citera
2025-03-08, 22:02
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Hej alla nördar.

Du får köpa en nyproducerad HD konsol.

Spel & sånt brukar ha men ser att dem inte har någon i lager just nu.

Jag köpte en NES konsol där och blev glatt överraskad, sen får man jaga gamla spel på Tradera, där finns konsoler då och då också såklart.

Men det kostar att bygga upp en spelsamling 😁

Finns SNES här:
https://www.ebay.com/itm/315876074014?gQT=2

Annars kan du köpa en multi emulator om du enbart vill spela och inte ha känslan av samlingen 😉
Citera
2025-03-08, 22:22
Medlem
Black.Panthers avatar
Varför lägga massa pengar på något sådant gammalt som är sämre på allt?
Citera
2025-03-08, 22:29
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Hej alla nördar.

Släppte de inte en minivariant för några år sedan som man kan stoppa gamla SNES-kasetter i?
Citera
2025-03-09, 00:29
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Släppte de inte en minivariant för några år sedan som man kan stoppa gamla SNES-kasetter i?

Nintendo Classic Mini: NES, SNES och Famicom. Jag köpte alla tre. (Famicom fick jag importera från Japan.)

De kom med en hel drös förinstallerade klassiska spel. Det går absolut inte att stoppa i gamla spelkassetter i dem. Konsolerna är mindre än de gamla spelkassetterna. Jättesöta! 🥰
Senast redigerad av Cindell 2025-03-09 kl. 00:43.
Citera
2025-03-09, 00:51
Medlem
RocketLawnChairs avatar
Kika på tyska ebay eller amerikanska. Glöm tradera.

Annars så får du ställa ditt hopp till retrobutikerna på den svenska marknaden och hoppas på att de får in någon SNES. Men där kan du räkna med att betala premium för ett nytt exemplar i obruten förpackning.

Du bör vara otroligt vaksam om du inte har så bra koll och inte riktigt vet vad du ska ha. Retromarknaden idag har fyllts av oppurtunister och oseriösa aktörer som inte drar sig för att förfalska eller vilseleda mindre vetande kunder.
Citera
2025-03-09, 07:22
Moderator
Amirons avatar
Flyttar till ett mer passande delforum

Hobby -->> Spelkonsoler

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera