Citat:
Ursprungligen postat av
Pissapan
Ja. Den skogsdungen. Någonstans där. På en av bilderna ser det ut som att det är på andra sidan träden från vägen sett. Det ser ju ut som att det öppnar upp sig som en glänta typ. Till vänster när man svängt in på infarten. Det ser man även att det gör på maps.
Googlade lite på fastigheten. Den verkar vara byggd 1997. Någon som vet hur det såg ut där innan? Var det skog?
Tänker att gräva ner någon gör man ju helst inte så nära ett hus där det bor folk i onödan.
1993 försvann Örjan. Alltså några år innan huset byggdes. Platsen ligger ju i princip på vägen mellan Sigtuna och Märsta.
Jag håller verkligen tummarna för att det äntligen är Örjan som hittats. Det vore nog skönt för familjen.
Någon nämnde Louise Wester som försvann i Vallentuna. KAN ju vara hon också.
Det JAG är mest nyfiken på är HUR kvarlevorna hittades. Hundrastare? Känns som ett konstigt ställe att stanna för att rasta hunden då infarten leder till en fastighet. Dock ser det ut att ligga något som liknar ett stort elskåp eller liknande till vänster när man svängt in. Kan det varit någon som var där för att utföra något arbete?
Eller är det ett tips?
Det blir spännande det här tror jag.
Vägen är väl snarare en avkrok från Märsta, strax innan man kommer in i tätorten om man kommer från Sigtuna. Alltså inte en plats man passerar när man åker från Sigtuna till Märsta.
Tycker dock inte det försvagar sannolikheten det skulle vara Örjan, utan tvärtom. En möjlighet är att de som, oplanerat, mördade Örjan lastade honom i en bil och körde hemåt. När de närmade sig Märsta så ungefär ”vad fan nu är vi snart hemma vad ska vi göra med han i bagaget?!” och de svängde av vid vägen bort från Märsta.
Begriper inte riktigt vad det är för folk som kör där? Varifrån kommer de eller är på väg?