2025-03-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Kanske någon gått där med sin hund, som nosat upp något som inte är lika lätt för en människa att upptäcka. För övrigt finns ett hundpensionat ca 200 meter norrut.

Var det inte i någon Facebookgrupp som någon påstod sig vara den som hittade kvarlevorna?
Citera
2025-03-10, 14:32
Medlem
Troians avatar
Kan någon ge en så exakt beskrivning som möjligt var kroppen hittades?
Citera
2025-03-10, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Väg 255. Cirka 250 meter norr om korsningen 255/906. skogsdunge på höger sida om vägen. Precis efter infarten till Droppsta 302.
Citera
2025-03-10, 15:14
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:

Bästa bilden jag kunde hitta.
https://static-cdn.sr.se/images/103/...62375c0b12.jpg
Citera
2025-03-10, 15:25
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Bästa bilden jag kunde hitta.
https://static-cdn.sr.se/images/103/...62375c0b12.jpg

Jaha, där.

Nämen ok snackar vi här typ?

https://maps.app.goo.gl/i3o4Y2JybYjpEp5t7
Citera
2025-03-10, 15:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
Väg 255. Cirka 250 meter norr om korsningen 255/906. skogsdunge på höger sida om vägen. Precis efter infarten till Droppsta 302.

Tack! Så hur många meter från infarten, ungefär? Ungefär hur långt från vägen?
Citera
2025-03-10, 15:36
Medlem
Citat:
Tack! Så hur många meter från infarten, ungefär? Ungefär hur långt från vägen?

Exakt på millimetern vart kroppen hittades kan jag inte svara på. Men i den skogsdungen. Mer exakt än så är nog svårt. Det är nog inte mer än 5-10 meter från vägkanten in till skogen
Citera
2025-03-10, 16:29
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Jaha, där.

Tack för den infon. Ska kolla google earth (olika årtal se om man kan finna någon skillnad)
Man brukar kunna se grävda platser i mark och skog , en del gånger..
Ska kolla ..
Senast redigerad av Lappaz 2025-03-10 kl. 16:31.
Citera
2025-03-10, 16:35
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Tack för den infon. Ska kolla google earth (olika årtal se om man kan finna någon skillnad)
Man brukar kunna se grävda platser i mark och skog , en del gånger..
Ska kolla ..

Ok vill bara för trådens skull nämna att positionen jag angav var baserad på tidigare inlägg och absolut inte en vedertagen exakt position.
Citera
2025-03-10, 16:41
Citat:
Ok vill bara för trådens skull nämna att positionen jag angav var baserad på tidigare inlägg och absolut inte en vedertagen exakt position.
Lugnt , ska titta i en cirkel runt den positionen, olika årtal.

Okay - precis innan kurvan - första skylten för att kurvan kommer - 4 meter mot kurvan efter den skylten , och 6 meter in i dungen där ( ser ut som någon svart sak som ligger där från google earth idag. )

Det kan vara detta fallet.
Senast redigerad av Lappaz 2025-03-10 kl. 16:58.
Citera
2025-03-10, 16:44
Medlem
Citat:
Jaha, där.

Ja. Den skogsdungen. Någonstans där. På en av bilderna ser det ut som att det är på andra sidan träden från vägen sett. Det ser ju ut som att det öppnar upp sig som en glänta typ. Till vänster när man svängt in på infarten. Det ser man även att det gör på maps.

Googlade lite på fastigheten. Den verkar vara byggd 1997. Någon som vet hur det såg ut där innan? Var det skog?
Tänker att gräva ner någon gör man ju helst inte så nära ett hus där det bor folk i onödan.

1993 försvann Örjan. Alltså några år innan huset byggdes. Platsen ligger ju i princip på vägen mellan Sigtuna och Märsta.
Jag håller verkligen tummarna för att det äntligen är Örjan som hittats. Det vore nog skönt för familjen.

Någon nämnde Louise Wester som försvann i Vallentuna. KAN ju vara hon också.

Det JAG är mest nyfiken på är HUR kvarlevorna hittades. Hundrastare? Känns som ett konstigt ställe att stanna för att rasta hunden då infarten leder till en fastighet. Dock ser det ut att ligga något som liknar ett stort elskåp eller liknande till vänster när man svängt in. Kan det varit någon som var där för att utföra något arbete?

Eller är det ett tips?

Det blir spännande det här tror jag.
Citera
2025-03-10, 16:53
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
Ja. Den skogsdungen. Någonstans där. På en av bilderna ser det ut som att det är på andra sidan träden från vägen sett. Det ser ju ut som att det öppnar upp sig som en glänta typ. Till vänster när man svängt in på infarten. Det ser man även att det gör på maps.

Googlade lite på fastigheten. Den verkar vara byggd 1997. Någon som vet hur det såg ut där innan? Var det skog?
Tänker att gräva ner någon gör man ju helst inte så nära ett hus där det bor folk i onödan.

1993 försvann Örjan. Alltså några år innan huset byggdes. Platsen ligger ju i princip på vägen mellan Sigtuna och Märsta.
Jag håller verkligen tummarna för att det äntligen är Örjan som hittats. Det vore nog skönt för familjen.

Någon nämnde Louise Wester som försvann i Vallentuna. KAN ju vara hon också.

Det JAG är mest nyfiken på är HUR kvarlevorna hittades. Hundrastare? Känns som ett konstigt ställe att stanna för att rasta hunden då infarten leder till en fastighet. Dock ser det ut att ligga något som liknar ett stort elskåp eller liknande till vänster när man svängt in. Kan det varit någon som var där för att utföra något arbete?

Eller är det ett tips?

Det blir spännande det här tror jag.

Håller med, om det inte är husägarna vem fan har då gått omkring där? Har i tider bott i Märsta, och Odensala är dött, detta är ett riktigt skumt ställe att vandra runt på om man inte äger huset i närheten. Vore intressant att veta vad husägarna säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in