• 4
  • 5
2025-06-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontrollagenten
Överklagandet

Det är ostridigt att Sandst** har besökt den aktuella massagesalongen vid de åtalade tillfällena och som tingsrätten skriver i sin dom är det utrett att det på salongen har förekommit att massöser har erbjudit sexuella tjänster mot betalning i vart fall under delar av den period som åtalet omfattar.

Jag delar tingsrättens bedömning att det finns det flera omständigheter som är besvärande för Sandst** i den åberopade bevisningen. Åtalet omfattar besök på salongen då han har betalat betydligt mer än vad en massage kostar enligt salongens prislista. Vid flera tillfällen har han dessutom betalat genom s.k dubbelswishar, d.v.s. först en swish till salongens telefon och sedan en swish till ett annat telefonnummer.

Sandst** har vidare i anslutning till vissa av besöken chattat med salongens ägarinna med en sexuell underton samt frågat om massöserna är sexiga.
Till skillnad från tingsrätten anser jag att bevisningen är så besvärande för Sandst** att åtalet är styrkt. Sandst** måste därmed kunna lämna rimliga förklaringar till sitt avvikande betalningsmönster och konversationerna med salongens ägarinna för att han ska kunna undgå ansvar för brott. Då han inte har förmått göra det finns det inte någon annan rimlig förklaring till de avvikande betalningarna m.m. än att Sandst** har skaffat sig tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning.

Någon direkt bevisning, såsom t.ex. ett vittne, krävs inte (jfr t.ex. Svea hovrätts dom den 26 maj 2023 i mål B 1946-23 och den 28 januari 2021 i mål B 11300-20)

Nedan domarna som åklagaren refererar till i sitt överklagande.

Svea hovrätt B 1946-23 https://gofile.io/d/ABeXQa

Svea hovrätt B 11300-20 https://gofile.io/d/S24qd1
Citera
2025-07-21, 10:18
Medlem
Dagbok Svea Hovrätt B 9700-25 https://gofile.io/d/uYOPRI

Inget rättegångsdatum ännu.
Citera
2025-07-21, 10:29
Medlem
Simon where are you - vad tycker du om din kollega som bara för tömma sin pung
om han betalar en polislönepeng.
Citera
2025-09-26, 16:05
Medlem
Inga nyheter?
Citera
2025-09-26, 16:58
Medlem
Rättegångsdatum inget ännu men det är på gång.
Citera
2025-09-26, 17:11
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontrollagenten
Överklagandet
... Då han inte har förmått göra det finns det inte någon annan rimlig förklaring till de avvikande betalningarna m.m. än att Sandst** har skaffat sig tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning. ...
Man borde inte döma en man för transaktioner i klass några hundralappar och utan säker bevisning. Jag skulle hävda att jag gav ett förskott på nästa massage, eller lånade ut pengar till någon jag litade på, eller betalade för en familjepizza som bruttorna köpte mig när jag hade namnsdag för tre veckor sen.
Citera
2025-09-26, 18:04
Medlem
Faltas avatar
Att denna individ blev friad i Tingsrätten är en skandal. Jag hoppas verkligen att det blir fällande dom i Hovrätten. Jag har bara läst 2 sista sidorna här, så jag hoppas att det blir Hovrätten!!

Patrik polis är så skyldig han kan bli. Jag rekommenderar alla att lyssna på Prime crime där fallet tas upp i Tingsrätten, det är lyteskomik att Tingsrätten köpte hans skitsnack..
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in