2025-03-07, 23:48
Medlem
rtyuios avatar
Givet att jag inte varit på restaurang på ett tag och jag är fullt medveten att vi haft prisökningar världen över. När jag fick notan så var det jag reagerade över var priset på en "mineralvatten". Dvs vanligt kranvatten med lite kolsyra och några iskuber fyrtionnio kronor. Alltså inget fancy på flaska eller något märke på det. Utan vanligt kolsyrat vatten i ett glas tog restaurangen FYRTIONIO KRONOR för. Är detta rimligt pris år 2025?
Citera
2025-03-07, 23:57
Medlem
OneTaps avatar
häng ut o boj kotta restaurangen. helt oacceptabelt ja skulle ha bestridit notan eller tagit en spring nota om ja såg de ocker priset för ett glas vatten :P fy fan
Citera
2025-03-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Givet att jag inte varit på restaurang på ett tag och jag är fullt medveten att vi haft prisökningar världen över. När jag fick notan så var det jag reagerade över var priset på en "mineralvatten". Dvs vanligt kranvatten med lite kolsyra och några iskuber fyrtionnio kronor. Alltså inget fancy på flaska eller något märke på det. Utan vanligt kolsyrat vatten i ett glas tog restaurangen FYRTIONIO KRONOR för. Är detta rimligt pris år 2025?
Nej det är inte rimligt. Tyvärr är det dock så det är.
Restaurangerna gräver sin egen grav.
Citera
2025-03-08, 01:09
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Är detta rimligt pris år 2025?
Vill minnas jag på 90-talet i USA fick betala motsvarande 50 kr för en butelj franskt vatten när jag bett om "bara vatten", mer än vad en lunch kostade hemma i Sverige på den tiden, men det var ju bara att svälja.
Citera
2025-03-08, 03:08
Medlem
Ilimitados avatar
Gillar överhuvudtaget inte finare restauranger. Man försöker göra mat och dryck till något det inte är. De skulle lika gärna ta betalt för den fina luften man andas inne i restaurangen också.
Citera
2025-03-08, 03:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Om det var Pellegrino var det ju svinbilligt! 49 tar de ju även för vanligt vatten. Minst det. Kolsyrat blir dyrare. För vanligt kranvatten tror jag de motiverar avgiften dels med att det kostar att diska glaset och det slits också. Behöver bytas ut tidigare, dels att priserna på maten är satta något mindre för att gästen ska betala för dryck också.
Citera
2025-03-08, 03:41
Avslutad
As rimligt. Vattnet är obehandlat och av vanlig fredfull vikt. En oerhörd sällsynt variant som endast ytterst få svenskar inte kan få för sig att knulla. Det borde kosta mer!
Citera
2025-03-08, 04:02
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ja betalar jag 119 spänn för en stor stark ska fan ni vattendrickare(homofiler) också vara med och betala notan.

Nej men seriöst ts är det normalt med hyror och el-priser som restauranger idag betalar för att existera? Nej det är det inte så du kanske skall förstå problemet här egentligen, extremt få krögare rullar runt i stålar idag.
Citera
2025-03-08, 04:03
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Blir man förvånad eller upprörd över höga restaurangpriser så är det nog bättre att man stannar hemma och själv lagar sin mat. Själv tillhör jag den gruppen som hellre lagar min egena mat hemma och vet vad jag stoppar i magen och dessutom alltid får nylagad mat typ nykokt potatis, nykokt ris, nygräddad potatisgratäng, nykokt pasta mm mm mm. För att inte tala om helt nystekt/nykokt kött, fisk och fågel.
Citera
2025-03-08, 04:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Fan vad sjukt. För 25 år år sen tyckte man att 30 spänn var överkurs för en stor stark. Samtidigt är det glädjande att man numera känner till anledningen till varför dessa priser existerar. Det konstanta flyttandet av egen produktion utomlands. Skattepengar som pumpas in i gröna idiotprojekt och krig på andra sidan jorden. Sen var det Plandemin 2020 som nästan sänkte allt. Efter det Ukraina och total energikris. Så man förstår att det kostar på när plebejerna vill släcka törsten.
Citera
2025-03-08, 05:20
Medlem
Man vet ju i förväg vad det kostar, priserna står i menyn.
Citera
2025-03-08, 05:25
Medlem
Conams avatar
Citat:
Filosofi är nog inte din grej! Fundera en stund till och meddela oss när du kommit på lösningen på din oerhört underliga fråga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in