Citat:
Ursprungligen postat av
Nikasi
Har du gått ut i media? Det är en enorm rättsskandal du och många andra drabbats av och fortsätter drabbas av, godtyckliga övergrepp. Inte ens AI kan ge korrekt information om detta utan medger att variationen är så stor och att peth värdet kan skilja mycket mellan olika personer TROTS samma mängd alkohol. Dvs ren tur/otur, en blir klassad som missbrukare och en annan inte.
Ett lotteri.
Jag skrev om detta tidigare.
Peth värden beror på hur mycket du väger , hur stor du är eller liten och hur tålig du är av alkohol.
Du kan bli skit full av 3-4 glas medans någon annan behöver 15 burkar öl för att känna av något men kan endå slå ut samma .
Jag dricker ”normalt”. Jag hade ett Peth värde på 0.55 när man tog blodprover .Då hade jag semester i en vecka och det var sommar. Lite mer alkohol än vanligt, på vinter dricker jag nästan aldrig.
Dagen innan blodprov hade jag avslutat semestern och var bakfull. Jag hade ingen aning om att man skulle ta ett Peth prov bakom min rygg. Då hade jag avstått alkohol i 2-3 veckor innan ett prov!
När jag skulle göra andra provet så avstog jag alkohol i 25 dagar, då visar provet endå 0.07 i Peth värde fast jag inte druckit en droppe på 25 jävla dagar. Då är jag en helgs drickare på sommar månaderna. Inte en alkis.
Problemet är om du dricker 1-2 glas vin varje dag så slår inte det ut hårt på Peth provet, men dricker du all in på en fredag kväll altså shots och flera drinkar varje fredag kväll så slår det ut jävligt hårt på ett Peth prov.
Dessa Peth prov är OMÖJLIGA