Jag kpte en ny X-Pro 250cc fr ca tv mnader sedan.
https://motorsweden.se/dirtbike-x-pr...ofa83QDjxdRJe9
Jag har letat runt p ntet efter andra som har en likadan och erfarenheter av hur crossen r. Hittar bara nn enstaka p Youtube och vldigt lite kommentarer om hur den r att ga efter ett antal timmars krning. Min har bara gtt ngon timma, och jag har inte hunnit gra andra oljebytet n. Den gr som ett skott, men jag har lite frgor om ett rassel frn drevet fram som jag inte kan avgra om det r vxellda eller bara att kedjan tuggar hrt p drevet. Den gr precis som den ska och vxlar helt felfritt.
Manuell 5 vxl. Har slppt p spnningen i kedjan, men det lter fortfarande en del. tycker mig inte hra s mycket i frilge nr jag rullar, s jag blir lite nojig att det r nt annat. Skulle vara kul att hra om det r normalt p en cross frn Kina, eller att det kanske r vanligt ven p kndare mrken p kina hojar.
Jag har tidigare haft Kawasaki och Yamaha, s det r ju svrt att jmfra med dessa kvalitts crossar.
Hittade ingen trd om detta, s jag slnger upp en. Den har ju ven el-start, men batteriet rcker inte srskilt lnge trots full laddning. D blir det till att kicka istllet. Men jag har ju som sagt inte krt mycket med den n. Finns det nn annan med X-Pro som vet mer?