2025-03-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullbox
”Har blivit tillsagd att hon inte får cykla som hon gör. Hon kan cykla sönder cykel eller redskap. Håll koll på henne. Får inte vara i spinningsalen själv.”

😂😂

Det låter som att man antecknat om ett barn

För att det är barn som jobbar där och för dessa anteckningar.
Citera
2025-03-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
mitt gym har strikt policy ang ätstörningar så den kommentaren kanske är gjord av en nyligen anställd som fått de instruktionerna men sen har man inte tagit tag i saken och konfronterat henne.

kanske gjord av omtanke mer än kränkning.

Som du ser är kommentarerna rena häxjakten och kränkande överlag.

22 åriga tjejer i en gym-reception ska självklart inte göra sånna bedömningar eller skriva så om kunder.

Det maskeras som "omtanke" men handlar bara om hat. Och jag kan lova dig att dom skriver sån skit om andra då också. Även folk som dom bara stör sig på av andra skäl.
Citera
2025-03-08, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Stort tack.

"Kundens rättigheter
Kunder har rätt att:
✔ Begära registerutdrag om vilka uppgifter som lagras.
✔ Radera sina uppgifter (”rätten att bli glömd”) om det inte finns en laglig skyldighet att behålla dem.
✔ Begränsa eller invända mot hur deras uppgifter används."

Och

"Hur länge får företag lagra uppgifter?
Företag får inte lagra personuppgifter längre än nödvändigt för det specifika ändamålet. Exempel på tidsramar:
📌 Kunduppgifter – så länge kunden har en aktiv relation med företaget."

Är vad som är relevant för en "Emma".

Kan du vänligen ge nån källa?
Citera
2025-03-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Hur vet du det, har du lusläst?

Nej det är bara självklart. Men ja nu har jag även lusläst, och det står inget om det.
Citera
2025-03-08, 14:11
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Nej det är bara självklart. Men ja nu har jag även lusläst, och det står inget om det.

Okej bra, men ta inte allt för självklart i dagens värld, min vän.

Med denna info anser jag att Nordic Wellness har agerat felaktigt och jag tar avstånd från detta, våra böner och tankar är med offret.
Citera
2025-03-08, 14:12
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
mitt gym har strikt policy ang ätstörningar så den kommentaren kanske är gjord av en nyligen anställd som fått de instruktionerna men sen har man inte tagit tag i saken och konfronterat henne.

kanske gjord av omtanke mer än kränkning.

Kanske gjord av omtanke mer än kräkning hehe

Men vadå strikt policy, typ vad? Om man käkar en nötbar och spyr i vasken så får man stryk eller?
Citera
2025-03-08, 14:17
Citat:
Kan du vänligen ge nån källa?
Det blir svårt att ge en källa på ett inlägg från tråden som jag har citerat. Jag valde att lita på källan.
Citera
2025-03-08, 14:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Helt ok tycker jag. Man blir ju portad från puben tex om man missköter sig för mycket. Att bokföra uppgifter om medlemmens agerande ser jag inte som något problem. Folk som inte missköter sig blir ju knappast bokförda. Saker skrivs ju upp för att dokumenteras, för att personal som inte var där då ska se vad som har hänt och hur många regelbrott som samlas. Jag jobbar på NW och det kan stå saker i medlemmens profil som tex "släppt in annan medlem på sittt kort". Det är ju inget som någon enskild anställd ska komma ihåg i huvudet.

Du är säkert van vid detta beteende från ditt hemland
Citera
2025-03-08, 15:20
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du är säkert van vid detta beteende från ditt hemland

Ja, det stämmer. Jag har aldrig bott någon annanstans än i Sverige.
Citera
2025-03-08, 17:41
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Jag vet vem Emma är. Jävligt märklig människa som stulit massa goodie bags från gymmet. Dock är det upprepat beteende under lång tid så självklart har de dokumenterat under en längre tid för att kunna stänga av.
Citera
2025-03-08, 20:46
Medlem
En av anledningarna till att jag bara går till "sunkgym" i källare eller de som är kopplade till andra idrottsaktiviteter. De här kedjorna känns inte riktigt friska. Ser alltid så skumt ut när man tittar in också, bokstavligen halvdunkel. Hur ser folk att göra saker?
Citera
2025-03-08, 21:40
Citat:

Det maskeras som "omtanke" men handlar bara om hat. Och jag kan lova dig att dom skriver sån skit om andra då också. Även folk som dom bara stör sig på av andra skäl.

Feministisk journalföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in