• 2
  • 3
2025-03-11, 16:52
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Jävlas vet jag inte om man kan kalla det men jag handlar skogsmateriel från ett företag som numera bara erbjuder betalning genom Klarna.
Sände ett meddelande till företaget i fråga där jag förklarade att jag inte gjorde affärer med skurkar.
Det visade sig då att det gick utmärkt att betala via swish.

Klarna tar betalt för varje transaktion dom administrerar så dom missar väl några kronor på mig.
De flesta företag verkar ha något alternativt betalningssätt om man vägrar Klarna!
Och du tror att Swish är gratis?
Citera
2025-03-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tänker mig att det de tjänar minst på, är kunder som handlar med så lång räntefri kredit som möjligt, och betalar i tid.

Nej, ifall de ville att du skulle betala i tid så skulle dom skicka en faktura.

Klarna säger själv att de bästa kunderna är dom som inte betalar i tid och Klarna gör sitt bästa för att kunderna ska välja någon form av kredit och sedan missa att betala.
https://efolket.eu/klarnas-affarsmod...etalar-direkt/
Citera
2025-03-11, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Nej, ifall de ville att du skulle betala i tid så skulle dom skicka en faktura.
Vadå "nej"? Här ser du vad du svarade på,
Citat:
Tänker mig att det de tjänar minst på, är kunder som handlar med så lång räntefri kredit som möjligt, och betalar i tid.
Citera
2025-03-11, 17:46
Medlem
Citat:
Vadå "nej"? Här ser du vad du svarade på,

Ber om ursäkt.
Citera
2025-03-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrofobiker56
Det förutsätter att du får en faktura vilket Klarna satt i system att inte skicka

Jag får epost och notifiering i appen när jag använder Klarnas "betala inom 30 dagar". Rubriken på eposten är "Din betalningsinformation för <affären>", och i den står hur man betalar och när de ska ha pengarna.

Citat:
Dessa jävla ormar som verkar ha satt i system att blåsa kunder genom att inte avisera och sen påföra förseningsavgift, borde givetvis förbjudas. Men finns det nåt sätt att jävlas med såna skitstövlar?

Om du vill ha så lite med Klarna att göra som möjligt så borde du avsluta eventuellt konto du har hos Klarna och sedan betala med kort direkt vid köptillfället istället för med klarnakonto.
Citera
2025-07-26, 10:33
Medlem
Citat:
Det förutsätter att du får en faktura vilket Klarna satt i system att inte skicka

är du full eller knarkar för mycket?
får alltid fakturan så fint på mailen

har inga problem med klarna
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in