• 1
  • 2
2025-03-07, 05:57
Medlem
Dessa jävla ormar som verkar ha satt i system att blåsa kunder genom att inte avisera och sen påföra förseningsavgift, borde givetvis förbjudas. Men finns det nåt sätt att jävlas med såna skitstövlar?
Citera
2025-03-07, 06:13
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Mig har dom aldrig blåst, man får väl en påminnelser i appen?
Har man inte appjäveln så kanske det blir problem ja.
Citera
2025-03-07, 06:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrofobiker56
Dessa jävla ormar som verkar ha satt i system att blåsa kunder genom att inte avisera och sen påföra förseningsavgift, borde givetvis förbjudas. Men finns det nåt sätt att jävlas med såna skitstövlar?

Om du inte klarar av att handla på internet, borde du heller inte göra det.
En påminnelse får man om man inte betalar i tid. Det bästa är att betala direkt.
Senast redigerad av GormDenGamle 2025-03-07 kl. 06:58.
Citera
2025-03-07, 07:05
Medlem
manfalangs avatar
Betala med swish. Det finns ingen skyldighet att skicka faktura för företag men har du inte typ "mina sidor" där du kan se de?
Citera
2025-03-07, 07:24
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Det bästa är att betala i tid, då blir det ingen förseningsavgift och Klarnas intäkter minskar.
Citera
2025-03-07, 07:50
Medlem
Citat:
Tänker mig att det de tjänar minst på, är kunder som handlar med så lång räntefri kredit som möjligt, och betalar i tid.
Citera
2025-03-07, 08:07
Medlem
Jag har personligen aldrig fått en påminnelseavgift men jag är övertygad om att Klarna har ett upplägg som gör att det är lätt att missa en betalning som i sin tur leder till påminnelser. Deras tidigare VD sa ju till och med att påminnelseavgifterna var det som tillät företaget att växa så snabbt i startskedet.

Särskilt betalningsmetoden "Betala direkt" har kritiserats väldigt mycket och om jag inte missminner mig så har den lett till en rättstvist.

Att Betala direkt kan ju låta som att man betalar omedelbart, likt Swish, men nix, det är en betalning som dras först när påbörjar påbörjar sin leverans, vilket kan vara några dagar senare och ibland leder till att det inte finns täckning på kontot och därmed en påminnelseavgift.

Klarna har mer eller mindre fått monopol på den svenska marknaden och det borde motverkas av naturliga skäl.
Citera
2025-03-07, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Klarna har mer eller mindre fått monopol på den svenska marknaden och det borde motverkas av naturliga skäl.
Annars hoppas du att de kan bli stora hemma hos Trump, och köper in dig när de noteras på Wall Street. Det förlorar såklart inte Klarna på, men du kanske kan tjäna på det?
Citera
2025-03-07, 08:34
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:

Jävlas vet jag inte om man kan kalla det men jag handlar skogsmateriel från ett företag som numera bara erbjuder betalning genom Klarna.
Sände ett meddelande till företaget i fråga där jag förklarade att jag inte gjorde affärer med skurkar.
Det visade sig då att det gick utmärkt att betala via swish.

Klarna tar betalt för varje transaktion dom administrerar så dom missar väl några kronor på mig.
De flesta företag verkar ha något alternativt betalningssätt om man vägrar Klarna!
Citera
2025-03-07, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det bästa är att betala i tid, då blir det ingen förseningsavgift och Klarnas intäkter minskar.
Det förutsätter att du får en faktura vilket Klarna satt i system att inte skicka
Citera
2025-03-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Betala med swish. Det finns ingen skyldighet att skicka faktura för företag men har du inte typ "mina sidor" där du kan se de?
Sista halvåret då jag försökt med Swish och Klarna är inblandad är det snudd på omöjligt att enkelt swisha. Man får hålla på ett flertal gånger innan man får igenom köpet
Citera
2025-03-07, 08:45
Medlem
Klarna har en väl fungerande app, vilket gör att man väldigt lätt kan ha koll på när man ska betala. Det jag brukar använda mig av är att helt enkelt betala alla på en gång några dagar efter löningen.

Blir ju likadant sen till nästa gång.

Att fippla med att komma ihåg betala enstaka köp en i taget leder lätt till att man någon gång glömmer av det och får påminnelseavgift.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in