• 1
  • 2
2025-03-07, 13:17
Medlem
knarkadamuss avatar
Vallmo och kaktus har odlats i dekorativt syfte, även psykoaktiva varianter, sedan långt innan droglagstiftning kom på tapeten. Cannabis har aldrig odlats för ett dekorativt syfte, utan endast för medicinska/berusande och industriella ändamål.

Det är definitivt en bidragande faktor att även låg THC-haltiga varianter av cannabis blev olagliga innan de senare blev lagliga bakom licens när EU införde lagstiftning för industrihampa. Det finns fortfarande många virriga poliser som beslagtar hampa trots att det varit lagligt att odla i över 20 år.
Citera
2025-03-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Det kanske är för att det är lättare att få till något narkotiskt verkningsbart av just cannabisplantan. Känns som att det är bökigare att få fram vallmosaften och sen förädla den.

Sen gammal vana kanske? Ovan är funderingar, inga belagda svar.
Det är relativ enkelt att skörda den vita vätskan ur vallmo och framställa opium, mycket enklare än att ta hand om hampa plantor.
Citera
2025-03-08, 04:48
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Oavsett om det gäller svampar, kaktusar eller cannabis så är det egentligen lite märkligt att dessa inte får odlas fritt av människan då samtliga växte fritt på vår planet långt innan människan fanns på jorden.
Citera
2025-03-08, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Det kanske är för att det är lättare att få till något narkotiskt verkningsbart av just cannabisplantan. Känns som att det är bökigare att få fram vallmosaften och sen förädla den.

Sen gammal vana kanske? Ovan är funderingar, inga belagda svar.

Ja det är fan inte lätt för en noob med meskalin iaf, dom som känner Svante, dom vet.
Första trippen mixade jag ner allt och blandade med juice, ingen berättade för mig har taggarna var kvar. bajsade taggiga korvar i 2 dygn.
Andra gången gjorde jag chips, blev lite ledsamt efter andra skålen med bäsk gurksmak.

Men att det är lagligt är nog bara att det släpar efter. Cannabis är prio.
Citera
2025-03-08, 14:45
Medlem
DamnDiddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.webmaster
Oavsett om det gäller svampar, kaktusar eller cannabis så är det egentligen lite märkligt att dessa inte får odlas fritt av människan då samtliga växte fritt på vår planet långt innan människan fanns på jorden.

Det är ju så här jag har sett på saken, hela tiden... Jag menar, HUR kan man förbjuda nått som kommer från jorden, som har vuxit sedan anrika tider..? Vikingarna importerade cannabis frön...jävligt konstigt hur dom kan förbjuda örter, etc etc...

Konstigt även att man inte får FÖRGIFTA SIG SJÄLV - jag menar, vem äger rätten till MIN hjärna??
Citera
2025-03-08, 19:04
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
I Sverige är det olagligt att konsumera narkotika oavsett, i Finland kan man komma undan med att äta dem direkt från marken, om man plockar dem blir det innehav. Vilket det blir i sverige också om du plockar dem.
Så är inte bruk av narkotika olagligt i Finland?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in