2025-03-07, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Faktiskt. Weng borde gått den. Vansinnig coaching fick hon också. ”Nå Kristin om vi har en stor ledelse da du går ut da venter du på Sundling. OK? Greit”
Både Weng och Johaug vägrar att gå sista sträckan så inte mycket till val. Nora Saness kanske men de har inga andra.
Citera
2025-03-07, 15:30
Avstängd
Skidåkningen kommer att dominera Bragdguldet, Jerringpriset ( Jonna Sundling), Idrottsgalan 2025 då det inte är så mycket annat som kan konkurrera i år.
Citera
2025-03-07, 15:31
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Frida har problem med foten ännu och då är klassiskt att föredra då man jobbar på ett annat sätt, i skate kickar du från och belastar på ett helt annat sätt muskulatören!

Är du säker? Jag tyckte jag hörde någon expert (minns inte vem dock) säga att hennes skada påverkade hennes klassiska åkningen mer än fristilsåkningen.
Citera
2025-03-07, 15:31
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Tips till mig själv. Skriv inte i affekt.
Många här som borde ta till sig det tipset
Citera
2025-03-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
Charlotte Kalla Har Funnit En Ny Själ

De är väl båda från Tornedalen? Bra virke där.
Citera
2025-03-07, 15:33
Medlem
Kedoxs avatar
Jaha. Missade löpet...
Jonna är something else.

Men hur kunde Sverige tappa så mycket till att börja med? Laget borde väl matcha norskorna rakt igenom.
Citera
2025-03-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Är du säker? Jag tyckte jag hörde någon expert (minns inte vem dock) säga att hennes skada påverkade hennes klassiska åkningen mer än fristilsåkningen.
Nej du har hört fel. Frida klarar just nu klassiskt bättre pga fotskadan. Det är Diggins som haft problem med det klassiska pga hälsporre, kanske du förväxlat dessa tjejer.
Citera
2025-03-07, 15:34
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Man skulle livebettat på Sverige vid sista växlingen. Man kan alltid lita på Sundling!

Låg runt 5 gånger pengarna då och Norge på 1.22
Citera
2025-03-07, 15:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Både Weng och Johaug vägrar att gå sista sträckan så inte mycket till val. Nora Saness kanske men de har inga andra.

Norrmännen säger att Skistad förbättrat sin distansförmåga påtagligt. Kanske vore ett alternativ?

Låt oss hoppas att vi snart sett det sista av Johaug. Och må någon av svenskorna ta guldet på femmilen.
Citera
2025-03-07, 15:35
Avstängd
Håller med Torgny Mogren

" Värsta och bästa ögonblicket någonsin"

https://www.aftonbladet.se/sportblad...i-vm-stafetten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonewallJackso
Emma hade lätt kunnat tappa 15 sekunder till om hon hade kroknat helt, så hatten av för att hon "höll ihop" det hyggligt på slutet (delvis på grund av att Weng inte orkade mata på samma sätt hela vägen iofs). Ändrar inte det faktum att det var en horribel laguttagning, som räddades av en kombination av en övermänsklig Jonna och en märklig insats av Norge på sista.

Håller med, i min värld gjord hon ett bra lopp. Jag skrev innan loppet att jag räknade med 45s-1 minuts tapp mot en frenetiskt jagande Weng påhejad av en yster hemmapublik. Nu kom Emma in på 37s vilket är helt i linje med förväntningarna.
Citera
Medlem
Iversen är ute och cyklar:

Citat:
- En kan spørre om det (om hun burde vært mer offensiv ut på siste etappe), men i forhold til resten virker det som Fosnæs går likt med dem. Jeg tror det bare var et monsterrykk av Sundling. Det virka som det kostet mye. Sett i ettertid kunne Fosnæs kanskje prøvd litt da litt tidligere ettersom Sundling var litt sliten, sier TV 2-ekspert Emil Iversen.

Både Tyskland och Finland tar mycket på Norge de första 700 metrarna också, och Sundling hade kunnat åka mycket snabbare på slutet. Hon var verkligen inte sliten. Hon gör aldrig nåt allvarligt ryck i sprintbacken, så därför är Fosnäs med längre.
Senast redigerad av Fiskebein 2025-03-07 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in