2025-03-11, 11:22
Medlem
Ja absolut, ingen av världens stora nyhetsbyråer går ju att ta på allvar..
God natt.
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Lmfao så snart någon nämner orden "seriös nyhetsmedia" så vet man, de är fulla av skit.
Citera
2025-03-11, 11:24
Jag hoppas och ber att det blir fred, och inte ett tredje världskrig. Alla förlorar på ett världskrig, särskilt när kärnvapen är inblandade. Även politikerna förlorar på det. Så det är fullständigt vansinnigt av de att försöka inleda ett sådant krig, oavsett vem som gör vad, vem som tar vems sida, och vem som är skyldig till vad. Krig är krig, död är död, och det är oss vanligt folk som kommer att dö. Det är vi som betalar priset, det är vi som påverkas av inflationen, av bensinpriser, av ökad otrygghet, av allt som är konsekvensen av krig. Och när kärnvapen utlöses kommer det vara vi som plågas till döds av dessa vapen. Så låt oss hoppas och be att Gud skonar oss, och att vi får världsfred.
Senast redigerad av mimmisann 2025-03-11 kl. 11:30.
Citera
2025-03-11, 11:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimmisann
Jag hoppas och ber att det blir fred, och inte ett tredje världskrig. Alla förlorar på ett världskrig, särskilt när kärnvapen är inblandade. Även politikerna förlorar på det. Så det är fullständigt vansinnigt av de att försöka inleda ett sådant krig, oavsett vem som gör vad, vem som tar vems sida, och vem som är skyldig till vad. Krig är krig, död är död, och det är oss vanligt folk som kommer att dö. Det är vi som betalar priset, det är vi som påverkas av inflationen, av bensinpriser, av ökad otrygghet, av allt som är konsekvensen av krig. Och när kärnvapen utlöses kommer det vara vi som plågas till döds av dessa vapen. Så låt oss hoppas och be att Gud skonar oss, och att vi får världsfred.
USA, Ryssland och Kina vill ju sluta fred.

Det är bara EU som vill hämnas för att "Europa" förlorade två gränsprovinser där folket ändå vill vara ryssar.

Det är EU som är problemet. Det gäller att svenska politiker vågar stå upp mot EU och förklara att kriget är över. Ryssland tog Donbas. Nu måste vi gå vidare och inte försöka begrava oss i hämnd mot Ryssland.

USA är ju så rädda att det slagit slint i hjärnan på EU att USA kan komma att gå ur NATO för att inte bli inblandade i ett kärnvapenkrig.
Senast redigerad av wwr 2025-03-11 kl. 12:40.
Citera
2025-03-11, 11:54
Medlem
Pinoputchins avatar
Macron, den nye Napoleon?
Citera
2025-03-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Ja självklart. Påståendena att Rysslands ekonomi går som tåget, att demokratin är starkare än någonsin och att invasionen bara syftade till att hjälpa ryssar i Donbas är totalt nonsens.
Källor att så är fallet finns överallt. All seriös nyhetsmedia står på min sida.
Tio år gamla artiklar, visserligen från seriösa källor, säger ingenting om dagens situation.
Jag skrev aldrig att Rysslands ekonomi "går som tåget", inte heller att "demokratin är starkare än någonsin".

Jag beskrev endast verkligheten vilket du har en horisont kvar att gå innan du ev. är där.
Och inga verifierade källor på allt ditt hittepå denna gång heller..

Ett tips kan jag dock ge dig:
Du kvalar nog in som lobbyist i Bryssel.
Citera
2025-03-11, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mimmisann

Problemet är att det finns människor som tror att ett kärnvapenkrig inte kommer att drabba dem. Det är just dessa, som är för ett sådant krig. Dessa är människor ur eliten som är helt avskärmade från verkligheten.
Citera
2025-03-11, 13:12
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jag skrev aldrig att Rysslands ekonomi "går som tåget", inte heller att "demokratin är starkare än någonsin".

Elon Musk sa det bäst, de försvarar inte en demokrati, utan en byråkrati.

Och i USA har de nått gränsen där inte ens byråkratin går att mäta dvs byråkratin har vunnit.
Citera
2025-03-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikRodskagg
Problemet är att det finns människor som tror att ett kärnvapenkrig inte kommer att drabba dem. Det är just dessa, som är för ett sådant krig. Dessa är människor ur eliten som är helt avskärmade från verkligheten.

Frankrike och Storbritannien har i hundratals år varit kompisar och beskyddare för Polen.
Därför var det absolut ingen tillfällighet att just Storbritannien och Frankrike förklarade krig mot Tyskland, efter Hitlers anfall mot Polen i september 1939.
Likaså var det ingen slump att Macron och Starmer besökte Trump, och försökte övertyga Donald om fortsatt stöd till polska intressen i Ukraina.
Däremot i EU-länder från östra Tyskland ner Svarta Havet, där är man inte alls lika förtjusta över en polsk-ukrainsk stormakt.
Tvärtom finns i detta område en stark ovilja mot polacker, samt Orban och Fico står långt ifrån själva i denna uppfattning.
Citera
2025-03-11, 13:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Frankrike och Storbritannien har i hundratals år varit kompisar och beskyddare för Polen.
Därför var det absolut ingen tillfällighet att just Storbritannien och Frankrike förklarade krig mot Tyskland, efter Hitlers anfall mot Polen i september 1939.
Likaså var det ingen slump att Macron och Starmer besökte Trump, och försökte övertyga Donald om fortsatt stöd till polska intressen i Ukraina.
Däremot i EU-länder från östra Tyskland ner Svarta Havet, där är man inte alls lika förtjusta över en polsk-ukrainsk stormakt.
Tvärtom finns i detta område en stark ovilja mot polacker, samt Orban och Fico står långt ifrån själva i denna uppfattning.

Vet inte riktigt vad detta har med kärnvapenkrig att göra.

Hursomhelst så finns det inget "kärlek" för polacker från franskt eller engelskt håll. Det förstår väl även du eller hur?

Stödet till Polen har bara funnits för att ett starkt Polen har varit ett problem för Ryssland genom århundraden. Ryssland har alltid varit en geopolitisk fiende/konkurrent till England och Frankrike.
Citera
2025-03-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikRodskagg
Vet inte riktigt vad detta har med kärnvapenkrig att göra.
Hursomhelst så finns det inget "kärlek" för polacker från franskt eller engelskt håll. Det förstår väl även du eller hur?
Stödet till Polen har bara funnits för att ett starkt Polen har varit ett problem för Ryssland genom århundraden. Ryssland har alltid varit en geopolitisk fiende/konkurrent till England och Frankrike.
Jag vet att oviljan mot "Scheisspolacken" skitpolacker är mycket utbredd i östra Tyskland, Tjeckien, Slovakien, Ungern, Österrike, Rumänien samt andra folkslag på Balkan.
Det handlar om polackers mentalitet att hylla, fira, understryka och högtidlighålla Polens "ärofulla" historia, vilket givetvis retar upp nämnda länder.

Så vi i Norden och Polen får väl då bilda vår egen union, för att klå upp den otäcke ryssen!
Citera
2025-03-11, 13:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Elon Musk sa det bäst, de försvarar inte en demokrati, utan en byråkrati.

Och i USA har de nått gränsen där inte ens byråkratin går att mäta dvs byråkratin har vunnit.

Japp. Bort med byråkratin! Chefen måste få bestämma allt! Varför väljer vi chefer annars? Eller hur?

Undrar,
Carl, 12 år. Mögelvåla
Citera
2025-03-11, 14:45
Medlem
Du använde inte exakt de orden, det är jag full är medveten om men det var innebörden, det kallas att raljera förstår du.
Har redan förklarat var det finns verifierade källor som motbevisar all dynga du sprider, den som helt seriösa källor.
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi

Jag beskrev endast verkligheten vilket du har en horisont kvar att gå innan du ev. är där.
Och inga verifierade källor på allt ditt hittepå denna gång heller..

Ett tips kan jag dock ge dig:
Du kvalar nog in som lobbyist i Bryssel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in