2025-03-07, 00:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Visst men Ryssland har inte spenderat särskilt mycket pengar på kärnvapenunderhåll så de har helt enkelt inte så många som de påstår. De har kanske 10 stycken strategiska bomber kvar plus hundratalet taktiska vapen. Det är allt som de kan haft råd med. Jag skulle satsa på att de inte ens har det.

Där tror vi lika, ryssland hotar med att de kan spränga allt men som du säger, de fungerande bomberna är säkerligen bara ett fåtal om det ens finns någon som är skjutklar. Har ryssland gjort någon provsprängning senaste 10 åren?
Nordkorea har garanterat någon men samma sak där, ingen vet hur många och om de ens är farliga, deras tester går ofta så där, lite 50/50.

Här fanns en tråd på reddit om kostnaderna för att underhålla kärnvapen men jag vet inte hur exakta siffrorna är då det kommer från människor som säkerligen inte har insyn i de ekonomiska systemen.
https://www.reddit.com/r/askscience/...l=sv&rdt=38167
Citera
2025-03-07, 00:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Om Frankrike går i krig med hjälp av nästan hela Nato blir det isf en stor huvudvärk för Moskva

Jaha, hur många soldater kan NATO minus USA, Australien, Ungern, Turkiet mönstra på?

När Biden var POTUS var det hur svårt som helst att rekrytera nya soldater. Vita män som traditionellt valt soldatyrket var inte längre intresserade. Jag tror det är samma problem i Sverige och i övriga Europa. Viljan att försvara DETTA samhället är lågt. Egentligen borde det vara demonstrationer med hundratusentals medborgare i varje land i hela Europa som protesterar mot krigshetsandet. Tvinga bort krigshetsarna från makten.

Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Den äckliga globalisten försvinner väl i Maj när det hålls val i Frankrike?
Slipprig barnlös NWO bög som lever med en mycket äldre transvestit. Rena satanister.

Biden försökte eskalera kriget innan han försvann. Gissar att det är samma sak med Macron.
Citera
2025-03-07, 00:11
Medlem
Vi pratar om samma Frankrike som fått Rysslands och USAs hjälp i dom senaste två världskrigen ?
Precis som att den homofilen skulle starta det tredje! 😂
Citera
2025-03-07, 00:27
Medlem
Skönt att det bara handlar om Ryssar. Dom är ju bevisligen rätt värdelösa när det kommer till krig
Citera
2025-03-07, 00:36
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Macron tror att Ryssland vill expandera sitt krig, det är inte säkert. Omöjligt råda bot på dom som tror det. Det är som att dom förutsätter att det kommer råda imperialistisk kraft i form av Ryssland som kommer sikta på att erövra land efter land. Hitler gick inte att stoppa trots löften om att han inte tänkte erövra något mera land. Skillnaden är att Putin inte är en erövrare som vill bygga ett tredje rike. Putin vill styra och ställa i Ukraina, jag menar att han nöjer sig med det. Troligen kan det bli en självuppfyllande profetia, Macrons tankar om ett krig mellan Europa och Ryssland. Om Europa spänner musklerna och upprustar så kommer Ryssland göra samma sak. Jag är därför inte helt säker på att ett krig mellan Ryssland och Europa inom 10 år kommer utebli.

Macron tror inte alls på att Ryssland vill attackera Europa. Macron är en Rothchildlakej och de vill ta över Rysslands naturtillgångar. Vi ska ska vara kanonmat åt Rothchilds är det tänkt.
Citera
2025-03-07, 00:40
Medlem
Judgments avatar
Äntligen får alla tuffingar kriga mot ”orcherna”. Jag förbereder med popcorn. Sänds kriget live på SVT?
Citera
2025-03-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Där tror vi lika, ryssland hotar med att de kan spränga allt men som du säger, de fungerande bomberna är säkerligen bara ett fåtal om det ens finns någon som är skjutklar. Har ryssland gjort någon provsprängning senaste 10 åren?
Nordkorea har garanterat någon men samma sak där, ingen vet hur många och om de ens är farliga, deras tester går ofta så där, lite 50/50.

Här fanns en tråd på reddit om kostnaderna för att underhålla kärnvapen men jag vet inte hur exakta siffrorna är då det kommer från människor som säkerligen inte har insyn i de ekonomiska systemen.
https://www.reddit.com/r/askscience/...l=sv&rdt=38167
Vill du gambla med att Rysslands kärnvapen är kassa?
Citera
2025-03-07, 00:58
Medlem
vasaduellers avatar
Sverige borde gå i krig mot Frankrike. De utgör ett säkerhetshot mot oss och vi borde neutralisera Macron i självförsvar.

Förvisso utgör våra (Sveriges) politiker redan ett hot mot oss (folket) men det är ett problem som vi får skjuta
på och prioritera det större och mer omedelbara hotet från vår inkompetenta Napoleon i söder.
Citera
2025-03-07, 00:59
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Macron tror inte alls på att Ryssland vill attackera Europa. Macron är en Rothchildlakej och de vill ta över Rysslands naturtillgångar. Vi ska ska vara kanonmat åt Rothchilds är det tänkt.
Lite så.
Citera
2025-03-07, 00:59
Medlem
Gillade inte Macron förut men han har vuxit i mina ögon under den senaste tiden. När det är kris ser man tydligare de verkliga ledargestalterna. Europa bör definitivt brösta upp sig för att inte Ryssland ska få några idéer. Det behöver inte innebära regelrätt krig utan mer en signal till Ryssland att "hit men inte längre".
Citera
2025-03-07, 01:00
Medlem
Förövrigt är Frankrike i princip lika värdelösa som Italien blev ju ordentligt rövnullade senast det begav sig så dom vill jag inte ha som framtida ledare hellre dom blekfeta anglosaxerna eller landet med armtics
Citera
2025-03-07, 01:13
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Kreml yrar runt att Frankrike är ett hot för Rysslands existens

Traumatiska minnen från 1812 lever väl kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in