• 1
  • 2
2025-03-06, 18:30
Medlem
Damen101s avatar
När jag tittar på alkolister i byn jag bor på så är dom pinsamala. Männen e oftast lite fetare och undrar lite på om man kan alkoholsbanta?
Citera
2025-03-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
När jag tittar på alkolister i byn jag bor på så är dom pinsamala. Männen e oftast lite fetare och undrar lite på om man kan alkoholsbanta?
Det beror ju på att de inte äter nåt utan får alla kalorier från spriten.
Citera
2025-03-06, 18:42
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Det beror ju på att de inte äter nåt utan får alla kalorier från spriten.

Okey det verkar som ett bättre sätt än att tjack banta eller?
Citera
2025-03-06, 18:46
Medlem
Citat:
De är båda skit; du förstör lever, bukspottkörtel och njurar med sprit.
Citera
2025-03-06, 18:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Kan lätt orsaka permanenta hjärnskador pga brist på vitaminer och mineraler under en längre period.
Magen vänjer sig ganska snabbt att inte få riktig mat varje dag eller bara en donkenburgare om dagen, men kroppen tar stryk. C vitamin och B12 bla. tas upp mycket sämre om man konsumerar mängder av alkohol. Ingen bra bantningsmetod.

Hur det är med tjack vet jag inte? Gamla rockpundare som Iggy Pop och Keith Richards är ju pinnsmala. Men det är de som överlevt vi ser, du ser sällan de som dog för 40 år sedan.
Citera
2025-03-06, 18:55
Jag hade samma idé 2022: Ölfasta?

Slutsatsen var väl att det inte är något att rekommendera.
Citera
2025-03-06, 19:04
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
De är båda skit; du förstör lever, bukspottkörtel och njurar med sprit.

Ja tänker mig själv, liksom jag kanske tar 2-4 öl varann dag och käkar hemlagat när jag e hungrig. Men vin måste ju vara boven i det hela?

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kan lätt orsaka permanenta hjärnskador pga brist på vitaminer och mineraler under en längre period.
Magen vänjer sig ganska snabbt att inte få riktig mat varje dag eller bara en donkenburgare om dagen, men kroppen tar stryk. C vitamin och B12 bla. tas upp mycket sämre om man konsumerar mängder av alkohol. Ingen bra bantningsmetod.

Hur det är med tjack vet jag inte? Gamla rockpundare som Iggy Pop och Keith Richards är ju pinnsmala. Men det är de som överlevt vi ser, du ser sällan de som dog för 40 år sedan.

Du låter som en läkare, måste vara korrekt det du skriver!

Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jag hade samma idé 2022: Ölfasta?

Slutsatsen var väl att det inte är något att rekommendera.

Inget att rekommendera check! Tackar!
Citera
2025-03-06, 19:15
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ja tänker mig själv, liksom jag kanske tar 2-4 öl varann dag och käkar hemlagat när jag e hungrig. Men vin måste ju vara boven i det hela?

Du låter som en läkare, måste vara korrekt det du skriver!

Inget att rekommendera check! Tackar!
Inte alls läkare, gillar att läsa böcker om allt möjligt, även faktaböcker. har själv druckit en del ett tag så jag tog och läste på om biverkningarna.

En gammal arbetskollega brukade sitta utanför bolaget och sola om somrarna, han var alltid välklädd, nyrakad och pratsam när man gick dit. Han brukade bli fullare och fullare desto längre dagen gick.

Frågade man om läget? Så svarade han, läget är gott men benen är åt helvete!
En eftermiddag hittades han i parken mellan bolaget och bostaden då han rasat ihop och dött. 63 år.
Han hade levt hårt de sista åren men han såg alltid proper ut.
Citera
2025-03-06, 19:53
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Inte alls läkare, gillar att läsa böcker om allt möjligt, även faktaböcker. har själv druckit en del ett tag så jag tog och läste på om biverkningarna.

En gammal arbetskollega brukade sitta utanför bolaget och sola om somrarna, han var alltid välklädd, nyrakad och pratsam när man gick dit. Han brukade bli fullare och fullare desto längre dagen gick.

Frågade man om läget? Så svarade han, läget är gott men benen är åt helvete!
En eftermiddag hittades han i parken mellan bolaget och bostaden då han rasat ihop och dött. 63 år.
Han hade levt hårt de sista åren men han såg alltid proper ut.

Fyfan, tragisk story. Men alkoholen är en bov det känner jag nu. Har druckit mån, tis och idag. Blir inte as packad men man känner av det. Menar arbetslöshet och söka jobb och känna sig lägre än andra människor. Så har inte mitt liv präglas av respekt eller annat utan att alltid vara en slav och låta yngre människor styra över mig. Hatar det.
Citera
2025-03-06, 19:58
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Fyfan, tragisk story. Men alkoholen är en bov det känner jag nu. Har druckit mån, tis och idag. Blir inte as packad men man känner av det. Menar arbetslöshet och söka jobb och känna sig lägre än andra människor. Så har inte mitt liv präglas av respekt eller annat utan att alltid vara en slav och låta yngre människor styra över mig. Hatar det.
Sök jobb, skaffa dig fritidsintressen som inte involverar alkohol, skaffa en kärring som håller ordning på dig.

Vist, det är klyschor, men det funkar faktiskt.. Tja, jobbet vet jag inte. Beror på utbildning och färdigheter.
Citera
2025-03-06, 20:01
Medlem
Moldaviens avatar
God kväll,

https://www.amazon.se/-/en/Robert-Cameron/dp/091868465X

Här en klassisk bok i ämnet. Om än lite dyr.

Med vänlig hälsning,
Moldavien
Citera
2025-03-06, 20:07
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Sök jobb, skaffa dig fritidsintressen som inte involverar alkohol, skaffa en kärring som håller ordning på dig.

Vist, det är klyschor, men det funkar faktiskt.. Tja, jobbet vet jag inte. Beror på utbildning och färdigheter.

Tror inte det blir långvarigt, utan har ADHD och är en periodare. Hoppas ändå på det bästa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in